خیابان شهید مطهری ابتدای خیابان فجر پلاک ۵۵ واحد ۳

 

پرینترهای HP به دلیل قابلیت اطمینان خود مشهور هستند، اما هر از گاهی، ممکن است هنوز به راهی برای عیب یابی برخی از مشکلات احتمالی آن نیاز داشته باشید. گاهی با یک گیر کاغذ ساده روبرو هستید، یا به نظر نمی رسد که از یک پیام خطای مزاحم عبور کنید، ما لیستی از نکاتی را جمع اوری کرده ایم تا شما را به آسانی و بدون اتلاف وقت در اینترنت با فرآیند عیب یابی طی کنید.

 

تماس با تعمیرکار برای تعمیر پرینتر hp و canon و samsung

 

گیر کردن کاغذ در پرینتر

گیر کردن کاغذ در پرینتر رایج ترین خطای هر پرینتریاست که در هر چاپگری با آن مواجه می شوید، بیایید در مورد نحوه حذف گیر کاغذ از پرینتر HP خود بحث کنیم. در اینجا چند دلیل احتمالی وجود دارد که پرینتر HP شما دچار گیر کردن کاغذ می شود: 

  • چاپگر شما کثیف است،

  • شما از نوع کاغذ اشتباهی استفاده کرده اید 

  • غلتک هایی که کاغذ را از طریق مسیر پرینتر شما تغذیه می کنند فرسوده شده اند

 

می‌توانید با تمیز کردن دوره‌ای چاپگر خود و اطمینان از قرار دادن کاغذ با اندازه و سبک مناسب، به راحتی از دو مشکل اول جلوگیری کنید. با این حال، بسته به مدل HP شما، دسترسی به غلتک ها ممکن است سخت باشد. در این مورد، ممکن است برای برداشتن و تعویض غلتک های آن به کمک حرفه ای نیاز داشته باشید. علت گیر کردن کاغذ هرچه که باشد، مطمئن شوید که کاغذ گیر کرده را همیشه در جهت مسیر کاغذ بکشید. عقب کشیدن آن می تواند به چاپگر شما آسیب برساند. 

 

تصویر چاپ محو شده 

اگر تصاویری که چاپ می کنید کم رنگ به نظر می رسند، معمولاً نتیجه این مشکلات است: 

  • تونر چاپگر شما کم است

  • تراکم چاپ خیلی کم تنظیم شده است

  • چاپ Economode روشن است

 

تصویر چاپ محو شده / عیب یابی مشکلات پرینتر HP

 

اگر مشکوک هستید که تونر شما مقصر است، صرفاً برداشتن کارتریج و کمی تکان دادن آن باعث توزیع مجدد تونر می شود و ممکن است به طور موقت مشکل را حل کند. همچنین باید تونر خود را تعویض کنید. اگر تونر شما پر است، انجام خودآزمایی به شما در تعیین تنظیمات فعلی کمک می کند. معمولاً یک دکمه جداگانه روی چاپگر HP شما وجود دارد که تنظیمات فعلی شما را نشان می دهد، یا ممکن است لازم باشد از کنترل پنل برای پیمایش در منوی چاپگر و یافتن تنظیمات مربوطه استفاده کنید.

 

تونر پرینتر

اگر در صفحات چاپ شده خود لکه دار می شوید، در اینجا دلایل احتمالی وجود دارد:

  • مجموعه فیوزر آسیب دیده یا به پایان عمر خود نزدیک شده است.

  • کارتریج تونر معیوب است و همزمان مقدار زیادی تونر آزاد می کند.

  • تونر داخل چاپگر ریخته شده است. 

  • نوع کاغذ برای تونر مناسب نیست

 

اگر مونتاژ فیوزر شما منشا مشکل باشد، باید تعویض شود. اگر مشکل از کارتریج تونر است، باید آن را تعویض کنید. به خاطر داشته باشید، اگر با چاپگر رنگی کار می کنید، فقط باید کارتریجی را که مشکل ایجاد می کند، تعویض کنید. اگر متوجه شدید که تونر ریخته است، به سادگی آن را تمیز کنید تا مشکل برطرف شود.

 

ارواح

شبح‌سازی (در چاپگرها) زمانی اتفاق می‌افتد که یک تصویر را با موفقیت چاپ می‌کنید، اما یک کپی سبک‌تر «شبح مانند» همان تصویر در جای دیگری چاپ می‌شود. اگر مشکلی در پریز برقی که چاپگر شما به آن وصل شده است، این اتفاق می افتد. وقتی چاپگر خود را به پریز دیگری وصل می کنید، بررسی کنید که آیا مشکل همچنان وجود دارد یا خیر. اگر قسمت‌های خاصی از چاپگر شما، مانند درام یا کیت تصویربرداری، به پایان عمر خود نزدیک می‌شوند، شبح‌سازی نیز ممکن است رخ دهد. این قطعات برای مقدار مشخصی استفاده دوام می‌آورند و پس از رسیدن به تعداد محدود باید تعویض شوند.

 

برای تعمیر پرینتر با متخصصان hp تعمیر با شماره های زیر تماس بگیرید

 

     

 

ارور 50.4

در دستگاه‌ها و چاپگرهای HP LaserJet جدیدتر، یک پیام خطای 50.4 به مشکل در منبع تغذیه شما اشاره می‌کند. سعی کنید اتصال را قطع کنید و سپس چاپگر خود را دوباره وصل کنید تا ببینید آیا خطا برطرف می شود یا خیر. اگر با این کار مشکل برطرف نشد، بررسی کنید که همه قسمت های چاپگر به درستی قرار گرفته باشند.

 

ارور 79

در چاپگرهای HP، پیغام خطای 79 می‌تواند ناشی از مشکلات شبکه باشد، یا همچنین می‌تواند ناشی از خرابی یکی از اجزای افزودنی چاپگر شما، مانند کارت MIO یا سرور چاپ ماژول RAM باشد. هنگامی که مراحل عیب یابی خطای 79 را دنبال می کنید، به منوی Start بروید و پوشه "Printer" را باز کنید تا ببینید هیچ کاری در حال تعلیق نیست. همه افزونه‌ها باید حذف شوند و سپس یک به یک به چاپگر اضافه شوند تا مشخص شود کدام مؤلفه باعث ایجاد مشکل شده است.

 

اشتباه از چاپ سینی کاغذ 

برای رفع این مشکل، برنامه خود را بررسی کنید تا ببینید آیا تنظیم شده است که در سینی کاغذ اشتباه چاپ شود. اگر متوجه شدید که اینطور است، به سادگی آن را با کلیک بر روی "Printer Properties" و پیدا کردن منبع "Tray Selection" تصحیح کنید. همچنین مطمئن شوید که اندازه کاغذ با سینی که می‌خواهید از آن چاپ کنید مطابقت داشته باشد.

 

ناپدید شدن درایو

با انتشار سیستم عامل های جدید، باید درایورهای جدیدی را در چاپگرهای موجود خود بارگذاری کنید. از آنجایی که هر چاپگری برای هر سیستم عامل درایور ندارد، توصیه می کنیم برای اینکه بفهمید این درایورها از کدام چاپگرها تقلید می کنند، به دفترچه راهنمای چاپگر مراجعه کنید. ممکن است برخی از عملکردهای چاپگر تحت این شبیه سازی در دسترس نباشد، اما می تواند کارهای اولیه چاپ را انجام دهد. 

 

پرینترهای اچ پی مطمئناً از قابل اعتمادترین پرینترها در صنعت هستند. اما اگر با این مشکلات رایج مواجه شدید، امیدواریم راهنمای ما به شما در عیب یابی و رفع مشکلات موجود کمک کند. 

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha