تعمیر و سرویس دستگاه کپی شارپ در محل به همراه شارژ کارتریج

بهترین خدمات
سریعترین زمان
مناسبترین قیمت

خدمات hp تعمیر

  • فروش و شارژ کارتریج
  • ارائه سرویس پرینتر جایگزین به کلیه شرکت ها، مراکز و ارگان ها
  • تمامی خدمات دارای سه ماه گارانتی می باشد
  • فروش پرینترهای استوک اروپا با سه ماه گارانتی بی قید و شرط و شارژ کارتریج رایگان دائمی
  • هزینه ارسال پرینتر استوک برای تهران و سراسر ایران رایگان می باشد
  • تعمیرات تخصصی و فروش انواع ماشین های اداری
تعمیر و سرویس دستگاه کپی شارپ در محل به همراه شارژ کارتریج
  • HP تعمیر، مرکز تعمیر و سرویس انواع دستگاه کپی شارپ
  • با قابلیت ارائه فاکتور رسمی
  • تماس با مرکز تعمیرات اچ پی تعمیر 02188344404
  • آدرس: خیابان مطهری ابتدای خیابان فجر پلاک ۵۵ واحد ۳

 

 

تعمیرات تخصصی دستگاه کپی شارپ

دستگاه کپی و پرینتر جز دستگاه‌هایی است که در اداره‌ها و سازمان‌ها، بیشترین استفاده را دارد. یکی از برندهای معروف در این زمینه، دستگاه کپی شارپ است که با وجود کیفیت خوبی که دارد، گاهی هم دچار مشکلات اساسی می‌شود و به تعمیر نیاز دارد. اگر می‌خواهید تعمیرات دستگاه کپی خود را به مرکزی معتبر و البته دارای گارانتی تعمیر بسپارید، می‌توانید به گروه فنی مهندسین hp تعمیر اعتماد کنید. گروه فنی اچ پی تعمیر متشکل از کارشناسانی مجرب و باتجربه می‌توانند دستگاه کپی شما را به بهترین نحو تعمیر کنند. کلیه تعمیرات دستگاه کپی شارپ،پرینتر و ماشین آلات اداری در مرکز تخصصی اچ پی تعمیر، گارانتی هم دارد و این یعنی خیالتان در مورد استفاده از قطعات باکیفیت و اصل راحت خواهد بود. 

تعمیر تخصصی دستگاه فتوکپی شارپ

 

برای تعمیر، سرویس و شارژ دستگاه فتوکپی شارپ در محل متخصصان اچ پی تعمیر بهترین گزینه هستند yes

 

-  سرویس و تعمیر دستگاه فتوکپی شارپ در محل مشتری در کمترین زمان توسط بهترین مهندسان

-  فروش و شارژ کارتریج انواع دستگاه کپی شارپ

تمامی خدمات دارای گارانتی می باشد

-  امکان ارائه فاکتور رسمی برای سازمان ها

- استفاده از قطعات اورجینال در صورت نیاز به تعویض قطعه کپی شارپ

 

 

 

 

دستگاه کپی چیست؟

دستگاه فتوکپی یک دستگاه الکترونیکی است که از تصاویر و اسناد کپی می‌گیرد. در گذشته، دستگاه‌های کپی، تک کاره بودند. در حال حاضر، دستگاه‌های فتوکپی مورد استفاده در سازمان‌ها، معمولاً شبکه‌ای هستند و چندین عملکرد را انجام می‌دهند. امروزه برای مصارف خانگی و مشاغل کوچک، دستگاه کپی چند منظوره (MFP) با قابلیت‌های اسکن، چاپ و فکس ارائه می‌شود.

برندهای مختلفی اقدام به تولید دستگاه فتوکپی با قابلیت‌های متفاوتی می‌کنند که یکی از آن‌ها دستگاه کپی شارپ است و می‌خواهیم ویژگی‌ها و مشکلات این دستگاه را به طور کامل بررسی کنیم. 

 

تعمیرات دستگاه فتوکپی شارپ به چه صورت است؟

تعمیرات دستگاه کپی شارپ به دو صورت امکان‌پذیر است که به شرح زیر هستند:

 

 

تعمیر فتوکپی شارپ

۱. تعمیر دستگاه کپی شارپ در محل

از آنجایی که جابه‌جایی دستگاه کپی، کار راحتی نیست و به زمان زیادی نیاز دارد و البته هزینه‌بر است، نمایندگی تعمیر دستگاه کپی ما، خدمات تعمیر در محل مشتری را به شما ارائه می‌دهد. دیگر نیازی نیست برای تعمیر دستگاه کپی خود، آن را جابه‌جا کنید تا نمایندگی با خود ببرید. کارشناسان اچ پی تعمیر خیلی سریع به آدرس اعلام‌شده مشتری مراجعه می‌کنند و تعمیرات دستگاه را در محل انجام می‌دهند. تنها کافی است برای هماهنگی زمان مراجعه و کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان اچ پی تعمیر در تماس باشید.

 

 

۲. تعمیر دستگاه کپی شارپ در نمایندگی تعمیر کپی شارپ اچ پی تعمیر

در برخی موارد نیاز است که دستگاه کپی به نمایندگی آورده و توسط تعمیرکار کپی شارپ تعمیر شود؛ حال ممکن است خود مشتری این درخواست را داشته باشد یا دستگاه به تعمیر اساسی نیاز داشته باشد و امکان تعمیر یا تعویض قطعه در محل مشتری ممکن نباشد. در چنین شرایطی، کارشناسان اچ تعمیردر مرکز تخصصی تعمیرات دستگاه کپی اقدام به تعمیر می‌کنند. همچنین اگر نیاز به تعویض قطعه‌ای باشد، تعمیرکاران اچ تعمیراین قطعه را با استفاده از باکیفیت‌ترین محصولات تعویض می‌کنند. 

 

تعمیر دستگاه کپی شارپ در hp تعمیر

 

سرویس دستگاه کپی شارپ

سرویس کپی شارپ شامل موارد زیر می‌شود

  • شارژ کارتریج

  • تمیز کردن قطعه‌ها و قاب‌های کپی شارپ

  • اسپری زدن و گریس‌کاری دستگاه کپی

  • بررسی قسمت کاغذکش و فنر دستگاه

  • بررسی تمام قطعات درام، فیوزینگ، لیزر و کارتریج دستگاه فتوکپی

  • بررسی فنی قطعات مکانیکی و قسمت‌های الکترونیکی دستگاه کپی

 

انجام سرویس دوره‌ای دستگاه کپی جزو ضروری‌ترین عوامل در نگهداری از دستگاه است. در غیر این صورت، با گذشت زمان مشکلات جزئی  این دستگاه های کپی شارپ که با سرویس دوره‌ای رفع می‌شوند، به مشکلات بزرگی تبدیل خواهند شد که هزینه‌های زیادی را در پی دارند. بنابراین بهتر است سرویس دوره‌ای دستگاه فتوکپی خود را جدی بگیرید.

 

مشاوره کاملا رایگان کشف ایراد فتوکپی شارپ با تعمیرگاه تخصصی اچ پی تعمیر

 

     

 

زمان سرویس دستگاه کپی شارپ

استفاده زیاد از دستگاه کپی شارپ یا هر برند دیگر، بدون انجام سرویس‌های دوره‌ای باعث استهلاک دستگاه و خراب‌شدن آن می‌شود. سرویس دوره‌ای دستگاه کپی، زمان به خصوصی ندارد و به محض مشاهده افت کیفیت دستگاه باید آن را سرویس کنید. به عنوان مثال، وقتی مشاهده کردید کیفیت کار دستگاه کپی مانند روزهای اول نیست، باید به سراغ سرویس دستگاه کپی شارپ بروید. همچنین با رعایت برخی نکات می‌توانید از دستگاه کپی خود مراقبت کنید و استهلاک آن را به حداقل برسانید.  

 

 

شارژ کارتریج دستگاه کپی شارپ

 

اگر از دستگاه فتوکپی استفاده می‌کنید، احتمالاً تا به حال با عبارت شارژ کارتریج مواجه شده‌اید. شاید از خود پرسیده باشید که کارتریج چیست؟ در پاسخ باید بگوییم که منبع رنگ در دستگاه کپی، کارتریج است. اگر کارتریج نباشد، هیچ نوشته و تصویری روی کاغذ کپی نمی‌شود، زیرا برای این کار رنگی وجود ندارد! کارتریج یک محفظه دارد که داخل آن، تونر یا جوهر ریخته می‌شود؛ درون کارتریج دستگاه‌های لیزری، تونر ریخته شده و داخل کارتریج دستگاه‌های جوهر افشان، جوهر ریخته می‌شود.

زمانی که جوهر یا تونر کارتریج تمام ‌شود، صفحات کم‌رنگ چاپ می‌شوند. همچنین دستگاه پیغام اتمام جوهر یا تونر را نشان می‌دهد. در این حالت، با ریختن تونر داخل کارتریج، مجدد رنگ کپی‌شده روی صفحات پررنگ می‌شود و به این کار شارژ کارتریج می‌گویند.

 

بهترین زمان برای شارژ کارتریج

دستگاه‌های کپی قدیمی، هیچ نمایشگری نداشتند که نشان‌دهنده اتمام تونر باشد؛ اما خوشبختانه دستگاه‌های کپی جدید ماننده فتوکپی شارپ، یک نمایشگر دارند که با تمام‌شدن تونر، یک پیام مبنی بر اتمام تونر یا جوهر به کاربر نشان می‌دهند. با این حال، اگر یک دستگاه کپی قدیمی بدون نمایشگر دارید، با برزو علائمی خاص متوجه اتمام تونر کارتریج خواهید شد؛ مانند چاپ کم‌رنگ صفحات و کاهش کیفیت کپی. 

 

شارژ کارتریج در محل، تعمیر انواع دستگاه کپی با hp تعمیر

شارژ کارتریج در محل

اگر تونر کارتیج دستگاه کپی شما تمام شده است، می‌توانید برای شارژ کارتریج این دستگاه فتوکپی با نمایندگی تعمیرات دستگاه کپی اچ پی تعمیر تماس بگیرید تا کارشناسان اچ پی تعمیر جهت شارژ کارتریج شارپ به محل مورد نظر اعزام شوند. تکنسین‌های hp تعمیر، نمایندگی دستگاه فتوکپی شارپ در تهران از بهترین و باکیفیت‌ترین تونر یا جوهر برای شارژ کارتریج دستگاه شما استفاده خواهند کرد.

 

 

تعمیر پرینتر در تهران

اگر هرکدام از این مشکلات برای دستگاه کپی شارپ شما به وجود آمده است، می‌توانید با کارشناسان اچ پی تعمیرتماس بگیرید و مشکل را با آن‌ها در میان بگذارید. گروه فنی تخصصی اچ پی تعمیر با مدرن‌ترین ابزار تعمیرات به ارائه خدمات تعمیر دستگاه کپی شارپ در تهران می‌پردازند. همچنینhp  تعمیراز باکیفیت‌ترین قطعات استفاده می‌کنیم و قطعات بی‌کیفیت چینی جایگاهی در کار ندارند. 

 

 

تعمیر قطعات دستگاه کپی شارپ توسط اچ پی تعمیر

دستگاه فتوکپی شارپ، قطعات زیادی دارد که هرکدام از آن‌ها ممکن است خراب شوند و نیاز به تعمیر داشته باشند. از جمله این قطعات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تعمیر یونیت تغذیه کاغذ دستگاه کپی (Paper feeding unit)

  • تعمیر یونیت ظهور  (Development unit)

  • تعمیر یونیت ترانسفر فتوکپی (transfer charger unit)

  • تعمیر هیتر دستگاه کپی (fusing)

  • تعمیر اپتیک دستگاه فتوکپی (optic)

  • تعمیر یونیت شارژ دستگاه کپی (charger unit)

  • تعمیر درام دستگاه فتوکپی (Drum)

  • تعمیر بردهای الکترونیکی دستگاه فتوکپی (Elecronic Boards)

  • تعمیر سنسورها و سوئیچ‌ها دستگاه کپی (Switch and Sensor)

  • تعمیر موتورهای الکتریکی دستگاه فتوکپی (Electronic Motors)

در ادامه می‌خواهیم خرابی و تعمیر قطعات مهم دستگاه کپی را بررسی کنید. 

 

 

تعمیر قطعات مهم دستگاه کپی شارپ

 

تعمیر بلید کپی شارپ

در صورتی که بلید دستگاه کپی شارپ دچار مشکل شده باشد، باید آن را از دستگاه خارج و بررسی کرد. برای این کار، ابتدا سیم شارژر، سپس درام و در آخر هم بلید از دستگاه خارج می‌شوند. پس از خارج‌کردن بلید و بررسی آن، مشخص می‌شود که آیا به تعمیر نیاز دارد یا باید تعویض شود. ناگفته نماند که بلید دستگاه در ۹۰ درصد موارد، تعویض می‌شود. معمولاً پس از تعویض بلید، به این قطعه پودر مخصوص سفید رنگی می‌زنند تا درام گیر نکند و بلید پس از تعویض، معیوب نشود. اگر می‌خواهید کیفیت چاپ بسیار بهتر شود، می‌توانید در کنار تعویض بلید، درام و سیم شارژر MC را هم تعویض کنید. 

 

تعویض دولوپر کپی شارپ

اگر وقت تعویض دولوپر رسیده باشد، خود دستگاه فتوکپی شارپ یک پیام مبنی بر تعویض دولوپر به کاربر نشان می‌دهد. همچنین ممکن است کیفیت چاپ پایین بیاید که نشان‌ می‌دهد باید دولوپر تعویض شود.

از آنجایی که کیفیت دولوپر بر کیفیت کپی و چاپ کاغذ، تأثیر بسزایی دارد، بهتر است بهترین محصول موجود در بازار را خریداری کنید.

دولوپر دستگاه کپی شارپ خیلی خراب نمی‌شود؛ اما برخی از مشکلات رایج دولوپر شارپ عبارت‌اند از:

  • افت کیفیت چاپ هم در پرینت و هم در کپی‌ گرفتن

  • ایجاد خط سفید روی صفحه و عدم چاپ نوشته

  • روشن شدن چراغ هشدار تعویض دولوپر 

 

تعمیر دستگاه کپی شارپ و رفع ایراد یونیت اسکن یا CCD

یکی از اجزاء اصلی دستگاه کپی، یونیت اسکن است. یونیت اسکن شامل آینه، لامپ اپتیک، CCD، کابل فلت می‌شود. کار مهم و اصلی کپی گرفتن توسط یونیت اسکن انجام می‌شود. اگر هریک از این قطعات مشکل داشته باشند، تأثیر مستقیم روی کیفیت کپی خواهند داشت.

 

ایرادهای مهم مربوط به یونیت اسکن درستگاه کپی شارپ:

  • خط انداختن روی برگه کپی گرفته شده

  • تار و بی‌کیفیت بودن کپی گرفته شده

  • خطای F5 مربوط به CCD

  • بزرگ کردن بیش از حد نوشته‌ها

  • ایجاد هاله سیاه روی برگه

  • سیاه یا کم‌رنگ بودن کپی گرفته شده

مشکلاتی که نام بردیم را معمولاً می‌توان با سرویس یا تمیز کردن دستگاه رفع کرد؛ اما از آنجایی که این کار حساسیت زیادی دارد، بهتر است از خدمات تعمیر در محل مشتری تیم hp تعمیراستفاده کنید.  

 

عیب یابی و تعمیر دستگاه کپی شارپ در اچ پی تعمیر

اگر دستگاه کپی شما دچار مشکل شده، می‌توانید با کارشناسان اچ پی تعمیر تماس بگیرید و مشکل را مطرح کنید. در برخی شرایط که دستگاه کپی شارپ به تعمیرات اساسی و تعویض قطعه نیاز داشته باشد و امکان انجام این کار در محل وجود نداشته باشد، دستگاه به مرکز تعمیرات ما منتقل شده و کار تعمیرات تحت نظر کارشناسان مجرب و آموزش‌دیده انجام می‌شود.

ما در نمایندگی تعمیرات دستگاه فتوکپی شارپ از تجهیزات و ابزارآلات پیشرفته و مدرن تعمیراتی استفاده می‌کنیم و تخصصی‌ترین خدمات تعمیری این محصول را به شما کاربران عزیز ارائه می‌دهیم.

تیم تعمیر دستگاه فتوکپی شارپ، عیب یابی و تعمیر دستگاه را در کمترین زمان و با بهترین کیفیت انجام می‌دهد. ناگفته نماند که حتی در روزهای تعطیل هم می‌توانید از طریق ثبت درخواست در واتساپ با hp تعمیر در ارتباط باشید.

در مرکز تعمیرات دستگاه کپی شارپ اچ پی تعمیر، ما قطعات معیوب و اختلالات پیش آمده را بررسی کرده و تمامی تعمیرات مورد نیاز را اعمال می‌کنیم. ما در مرکز تعمیرات دستگاه کپی شارپ، خدماتی مانند تعمیر دولوپر، تعویض فیوزینگ، تعویض درام، تعمیر تخصصی برد فرمتر، شارژ کارتریج، تعمیر کاغذکش و انواع خرابی های دستگاه کپی شارپ را ارائه می‌دهیم.

همچنین علاوه بر تعمیر قطعات معیوب، به دلیل انجام برخی تنظیمات حرفه‌ای و گردگیری‌های لازم، سطح کیفی و عملکرد دستگاه فتوکپی نیز بهبود می‌یابد و کاربر لذت کار با یک دستگاه بی عیب را تجربه خواهد کرد.

لازم به ذکر است با تعمیر کپی شارپ شما توسط hp تعمیر، کارت گارانتی تعمیر به شما داده می شود تا در صورت تکرار نقص در قطعه تعمیر شده، مهندسان ما به صورت رایگان در صدد تعمیرات دستگاه فتوکپی شما در آن قسمت بر آیند و شارژ کارتریج دستگاه شما برای نوبت بعد رایگان خواهد بود. 

 

 

هزینه تعمیر دستگاه کپی شارپ در محل

 

شاید برخی کاربران فکر کنند که تعمیر در محل دستگاه کپی شارپ، هزینه بسیار بیشتری نسبت به تعمیر در نمایندگی دارد. در حالی که اینطور نیست و هزینه ایاب و ذهاب تعمیرات شرکت اچ پی تعمیررایگان است. البته در موزاد خاص و مسافت‌های طولانی ممکن است این هزینه از مشتری دریافت شود که در این صورت اگر در همان تماس اولیه از کارشناسان hp تعمیربپرسید، به شما می‌گویند که هزینه‌ ایاب و ذهاب تعمیرکار رایگان است یا خیر.

 

عوامل بسیاری در تعیین هزینه تعمیر دستگاه کپی دخیل هستند که عبارت‌اند از:

  • نوع مشکل
  • قطعه‌ای  از دستگاه فتوکپی که باید تعویض شود و قیمت آن
  • مدت زمانی که تعمیرکار مشغول به کار روی دستگاه کپی است

اگر می‌خواهید از هزینه تعمیر دستگاه کپی خود و همچنین قیمت دستگاه کپی شارپ مطلع شوید، با کارشناسان hp تعمیردر تماس باشید تا شما را راهنمایی کنند.

استعلام قیمت تعمیر پرینتر در محل

 

 

 

گارانتی تعمیر دستگاه کپی شارپ

دستگاه کپی یکی از اقلام پرکاربرد اداره‌ها و سازمان‌ها محسوب می‌شود. پس مدت زمانی که بدون مشکل کار می‌کند، اهمیت زیادی دارد. به همین دلیل مهم است که تعمیر این دستگاه به نمایندگی معتبر سپرده شود؛ نمایندگی که برای تعمیر دستگاه کپی شما، گارانتی ارائه می‌دهد. بدین ترتیب می‌توانید کار تعمیر دستگاه کپی خود را به اچ تعمیربسپارید.

ما به عنوان مرکز معتبر فعال در حوزه تعمیر انواع دستگاه کپی، گارانتی تعمیرات دستگاه کپی به کاربران خود ارائه می‌دهیم. در این گارانتی، اگر دستگاه کپی شما پس از تعمیر، مجدد دچار همان مشکل قبلی شود، تعمیرکاران اچ تعمیربدون دریافت هزینه، مجدد دستگاه را تعمیر می‌کنند. 

 

 

جلوگیری از نیاز به تعمیر دستگاه فتوکپی شارپ

 

  • انجام سرویس دوره‌ای دستگاه

  • استفاده از کاغذ مناسب دستگاه کپی

  • عدم قرار دادن مایعات و غذا روی دستگاه

  • عدم استفاده از دستگاه کپی شارپ یا هر برند دیگری به عنوان تکیه گاه و صندلی

  • آموختن نحوه تمیز کردن دستگاه و تمیز نگه داشتن داخل و بیرون دستگاه فتوکپی

  • روشن کردن دستگاه فتوکپی شارپ پیش از شروع به کار کپی (تا دستگاه گرم شود و سپس کار کپی را انجام دهید)

 

 

مشکلات احتمالی کار با دستگاه کپی شارپ

 

  • نشان دادن کد خطا 

  • گیر کردن کاغذ در دستگاه کپی شارپ

  • چاپ خطوط اضافه بر روی کاغذ

  • ایجاد نقاط بر روی صفحات کپی شده فتوکپی شارپ

  • عدم چاپ دستگاه فتوکپی شارپ

  • چروک شدن صفحات کپی شده توسط دستگاه کپی شارپ

  • ایجاد صفحات کاملاً سیاه

 

در ادامه می‌خواهیم تمامی این مشکلات و ایرادهای رایج دیگر را به طور کامل بررسی کنیم. البته پیش از اینکه به بررسی مشکلات این دستگاه بپردازیم.

 

 

رایج‌ترین مشکلات دستگاه کپی شارپ

 

از جمله مشکلات رایج دستگاه کپی شارپ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

 

گیر کردن کاغذ در دستگاه فتوکپی 

یکی از رایج‌ترین مشکلات دستگاه شارپ، گیر کردن کاغذ در دستگاه فتوکپی است که می‌تواند به دلایل زیر رخ دهد:

  • قرار دادن نادرست کاغذ در سینی دستگاه کپی

  • نامناسب بودن گرم و برش کاغذ

  • استفاده کاغذهای نامرغوب

  • اندازه‌های غیراستاندارد کاغذ تسبت به  دستگاه فتوکپی

  • فرسودگی بیش از حد کاغذ کش یا پیکاپ کپی

  • فرسودگی و شکستگی کلاچ کاغذ کش

  • مستهلک شدن غلط‌های رزیتسر یا فیدرولرهای انتقال کاغذ

  • معیوب شدن ناخنک‌های هات رول و پرس فیوزینگ فتوکپی

  • کثیف بودن کاغذ

  • گرد و غبار داخل دستگاه کپی

موارد بیان شده باعث می‌شوند کاغذ به خوبی در دستگاه کشیده نشود و گیر کند. هرکدام از دلایل گفته شده، راه‌حل خود را دارند. به عنوان مثال، اگر دلیل گرد و غبار داخل دستگاه باشد، باید دستگاه را تمیز کنید. همچنین اگر کاغذ را به درستی در داخل سینی دستگاه قرار نداده باشید، می‌توانید ابتدا سینی دستگاه فتوکپی را بردارید و کاغذ را خارج کنید.

 

چاپ خطوط اضافه دستگاه کپی شارپ بر روی کاغذ

در صورتی که خطوط اضافه روی کاغذ چاپ می‌شود، می‌تواند نشان‌دهنده مشکلات زیر باشد:

  • خراب بودن درام فتوکپی

  • مشکلات در عملکرد دولوپر دستگاه کپی

  • وجود مواد اضافی بر روی شیشه اسکنر

اگر مشکل، وجود مواد اضافه روی شیشه اسکنر باشد، می‌توانید با تمیز کردن شیشه اسکنر، مشکل را رفع کنید در مورادی هم ممکن است نیاز به سرویس و یا تعمیر دستگاه کپی شارپ باشد که بهتر ست با مهندسان اچ پی تعمیر تماس بگیرید.

 

ایجاد نقاط بر روی صفحات کپی شده توسط دستگاه کپی شارپ

این مشکل می‌تواند در بخش‌های مختلف کاغذ رخ دهد. برای رفع این مشکل می‌توانید شیشه و آینه صفحه اسکنر را تمیز کنید. البته به یاد داشته باشید که از دستمال بدون پرز استفاده کنید. اگر با تمیز کردن، مشکل رفع نشود، درام مشکل دارد که باید تعویض شود.

 

برای تعویض درام فتوکپی شارپ با مهندسان اچ پی تعمیر تماس بگیرید

 

     

 

 

عدم چاپ کاغذ در دستگاه کپی شارپ

در صورتی که دستگاه کپی، برگه را چاپ نمی‌کند، بررسی کنید که دستگاه به برق متصل باشد. همچنین می‌توانید دستگاه را مجدد راه‌اندازی کنید.

 

چروک شدن صفحات کپی شده توسط فتوکپی شارپ

یکی دیگر از مشکلات دستگاه شارپ، صفحات تاخورده و چروک است. این مشکل معمولاً به دلیل قسمت فیوز دستگاه رخ می‌دهد.اگر از گاغذهای مناسبی استفاده می‌کنید و برگه‌ها را به درستی در داخل سینی قرار داده‌اید و همچنان مشکل رفع نشده، می‌توانید فیوز را تعویض کنید.

 

ایجاد صفحات کاملاً سیاه توسط کپی شارپ

دلایل بسیاری برای مشکل ایجاد صفحات کاملاً سیاه توسط دستگاه کپی شارپ وجود دارد. برخی از این مشکلات را می‌توان با تعمیر فتوکپی در محل مشتری رفع کرد؛ اما برای رفع برخی دیگر، باید به نمایندگی تعمیر دستگاه فتوکپی اچ پی تعمبر مراجعه کنید.

ازجمله دلایل ایجاد صفحات سیاه می‌توان موارد را نام برد:

  • پر شدن تونر کارتریج زائد

  • خراب شدن کارتریج تونر

  • عدم کار کردن درست پاک کن درام

 

ویروسی شدن دستگاه کپی شارپ

در اداره‌ها و شرکت‌ها، معمولاً دستگاه کپی را از طریق شبکه به دستگاه‌های دیگر متصل می‌کنند. این کار می‌تواند باعث ویروسی شدن دستگاه کپی شود. برای جلوگیری از بروز چنین مشکلی، باید از یک آنتی ویروس استفاده کنید. در غیر این صورت، این ویروس‌ها آسیب جدی به دستگاه شما می‌زنند.

 

تغییر رنگ صفحات کپی شده

اگر رنگ صفحات کپی شده، تیره و روشن است، کنترل روی دستگاه کپی شما نابرابر می‌باشد. در این حالت، باید مجدد دستگاه را تنظیم کنید. در برخی مواقع ممکن است عمر درام تمام شده باشد یا جنس تونر خوب نیست.

 

ایجاد مشکل در کاغذ کش دستگاه فتوکپی شارپ

از جمله مشکلات کاغذ کش دستگاه شارپ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عدم کارکرد کاغذ کش که در این حالت کاغذ وارد دستگاه نمی‌شود؛
  • روند ناقص مکش کاغذ که در این حالت کاغذ در دستگاه گیر می‌کند؛
  • دستگاه چند برگه را به طور هم‌زمان می‌کشد.

این مشکلات ممکن است بنا بر دلایل مختلفی به وجود آیند که در ابتدا و پیش از هر کاری باید از سلامت پیکاپ یا کاغذ کش مطمئن شوید. اگر پیکاپ یا کاغذ کش مشکلی نداشته باشد، کلاچ کاغذ کش را بررسی کنید.

زمانی که دستگاه، چند کاغذ را هم‌زمان به داخل می‌کشد، مشکل می‌تواند از پیکاپ یا پد کاست باشد.

همچنین اگر دستگاه، کاغذ داخل کاست را تشخیص ندهد، مشکل می‌تواند از سنسور تشخیص کاغذ باشد که در کف دستگاه قرار گرفته و با اشتباه جا زدن کاست، می‌شکند یا خم می‌شود.

 

مشکلات یونیت درام کپی

از جمله مشکلاتی که در یونیت درام پیش می‌آید، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ایجاد خط‌های عمودی سیاه رنگ در برگه چاپ‌شده
  • تکرار نوشته‌های Bold
  • وجود خط‌های سفید رنگ
  • پاشیده شدن تونر روی برگه
  • کیفیت نامناسب برگه چاپ‌شده

با خرابی یا فاسد شدن بلید یونیت درام، خط‌های عمودی و تکرار نوشته‌های Bold به وجود می‌آید. همچنین با پارگی یا فرسودگی سیلد یونیت درام، خط‌های سفید رنگ روی کاغذ یا پاشیده شن تونر روی برگه به وجود می‌آید.

برای تعمیر یونیت درام باید مراحل زیر طی شود:

  • بررسی درام
  • جداسازی قفل محور درام
  • باز کردن مجموعه گرید شارژر MC
  • باز کردن تیغه بلید و همزن مارپیچ
  • باز کردن و سرویس مسیر عبور تونر مازاد
  • گردگیری و تمیز کردن
  • گریس‌کاری دنده‌های یونیت درام

 

مشکلات تونر و کارتریج دستگاه فتوکپی شارپ

مشکل دیگر دستگاه کپی شارپ، خالی و کمر شدن تونر دستگاه است. برای رفع این مشکل می‌توانید تونر دستگاه را تعویض و پر کنید.

 

انواع اشکالات در تصویر کپی شارپ

خرابی و ایراد در تصاویر دستگاه کپی شارپ ممکن است به اشکال مختلفی رخ دهد. در ادامه می‌خواهیم رایج‌ترین اشکالات تصویر دستگاه کپی شارپ را برایتان بیان کنیم:

 

افتادن لکه سیاه پودری شکل روی کاغذ در دستگاه کپی شارپ

اگر لکه‌های سیاه پودری شکل روی کاغذ کپی گرفته شده ظاهر شوند، بهتر است سیم شارژهای MC و TC را چک کنید. همچنین گرید را بررسی کنید که جرقه نزده باشد.

 

روشن شدن چراغ درام و نمایش  Error Drum دستگاه فتوکپی

اگر چراغ هشدار درام روشن شده است، احتمالاً کارکرد کپی از ۳۰ هزار برگ بیشتر شده و باید درام تعویض شود. همچنین بهتر است همراه با درام، دولوپر و بلید را هم تعویض کنید.

 

چاپ سفیدی در زمان کپی گرفتن 

این مشکل ممکن است بنا بر چند دلیل رخ دهد. محتمل‌ترین دلیل چاپ سفیدی در زمان کپی گرفتن، می‌تواند عدم اتصال درام به کپی باشد. همچنین ممکن است مشکلی در مخزن یونیت دولوپر به وجود آمده باشد.

 

شنیدن صدای جیر جیر از دستگاه کپی

اگر صدای جیر جیر از دستگاه کپی شارپ می‌شنوید، می‌تواند به دلیل استفاده از درام و بلید غیراورجینال باشد. در این حالت، باید درام و بلید پاک‌کننده دستگاه کپی را تعویض کنید.

 

چسبیدن کاغذ به درام و گیر کردن آن در فتوکپی

اگر کاغذ به درام می‌چسبد، مشکل در خرابی ناخنک‌های درام است.

 

بیرون ریختن پودر دولوپر توسط دستگاه کپی شارپ

این مشکل می‌تواند بنا بر دو دلیل رخ دهد که عبارت‌اند از: خراب یا پاره شدن سیم شارژ MC یا TC و عدم اتصال مناسب درب کپی یا جرقه زدن اتصالات شارژرهای درام. در این حالت، باید از تعمیرکاران حرفه‌ای در این زمینه کمک بگیرید.

 

کمرنگ بودن تصویر کپی شارپ

دو دلیل می‌تواند باعث کمرنگ بودن تصویر کپی شارپ شود که عبارت‌اند از: کارکرد زیاد پودر دولوپر و تمام شدن عمر آن و ضعیف شدن درام دستگاه کپی. برای رفع این مشکل باید درام و دولوپر را تعویض کنید.

 

ظاهر شدن خطوط سفید در تصویر چاپ شده

اگر خطوط سفید رنگی در تصویر چاپ شده به وجود می‌آید، باید سیم شارژهای MC و TC را تعویض کنید. در صورت عدم رفع مشکل، به سراغ بررسی دولوپر بروید. اگر دولوپر مشکلی نداشته باشد، باید درام را بررسی کنید.

 

ظاهر شدن خطوط مشکی در تصویر چاپ شده

یکی دیگر از مشکلات رایج دستگاه کپی شارپ، ظاهر شدن خطوط مشکی است. رخ دادن این مشکل می‌تواند به دلایل زیر باشد:

  • لکه در اپتیک کپی، لنز کپی، آینه لیزر شماره ۱، شماره ۲ و شماره ۳
  • خط بر روی درام
  • خرابی تیغه بلید کپی

 

تکرار تصویر در دستگاه کپی شارپ

علت تکرار تصویر در دستگاه شارپ می‌تواند خرابی تفلون هیتر باشد. در این حالت باید درام و بلید بررسی و تعویض شوند. 

 

چرا دستگاه فتوکپی شارپ صدا می‌دهد؟

دلایل مختلفی می‌توانند باعث بروز صدار در دستگاه کپی شارپ شوند. به عنوان مثال اگر یونیت درام صدا بدهد، کشیده شدن بلید روی درام، علت اصلی تشکیل این صدا است. همچنین علت صدای یونیت درام می‌تواند شکستگی چرخ دنده‌ها باشد. از طرفی دیگر هم اگر حجم دولوپر بیش از حد مجاز باشد، صدای جیر جیر می‌دهد.

اگر صدا از یونیت کاغذ کش بیاید، به دلیل خرابی سنولوئید است و می‌تواند به علت خرابی چرخ دنده‌های یونیت نیز باشد.

 

چگونه صدای دستگاه کپی شارپ را برطرف کنیم؟

در ادامه می‌خواهیم انواع روش‌های رفع صدای دستگاه کپی شارپ را به شما معرفی کنیم:

 

رفع صدای کارتریج فتوکپی

اگر شارژ کارتریج تمام شده باشد، دستگاه جیر جیر می‌کند که علت آن تماس مگنت با بلید است. برای رفع صدای کارتریج باید مگنت را تعویض کنید. البته در برخی شرایط، شارژ کارتریج هم می‌تواند این صدا را برطرف کند.

 

قطع صدای کاغذ کش کپی شارپ

اگر صدای دستگاه از کاغذ کش آن باشد، باید کلاج کاغذ کش را بررسی و تعمیر یا تعویض کنید.

 

قطع صدای موتور فتوکپی شارپ

اگر موتور دستگاه، صدای عجیب و غریبی می‌دهد، بهتر است از نمایندگی تعمیر دستگاه کمک بگیرید.

 

رفع مشکل صدای چرخ دنده‌های دستگاه

اگر صدای دستگاه به دلیل خرابی چرخ دنده‌ها باشد، می‌توان با تمیز کردن یا گریس‌کاری، صدا را رفع کرد.

 

رفع صدای فیوزینگ کپی شارپ

اگر منشأ صدای دستگاه، از فیوزینگ باشد، می‌توانید با ترمیم یا تعویض چرخ دنده فیوزینگ و غلطک‌های هدایت‌کننده کاغذ، صدا را رفع کنید.

 

 

سخن پایانی برای تعمیر دستگاه کپی شارپ

اگر هریک از مشکلات نام برده شده برای دستگاه کپی شما پیش آمده، با کارشناسان اچ تعمیر در تماس باشید تا راهنمایی‌های لازم را به شما ارائه دهند.

 

 

تعمیرکار پرینتر hp canon samsung brother

 

کدهای خطای کپی شارپ

اگر از کاربران دستگاه کپی شارپ هستید، گاهی اوقات ممکن است با کدهای خطای این دستگاه روبه‌رو شوید. متداول‌ترین خطاهای دستگاه کپی شارپ به شرح زیر هستند:

  • خطای ch در دستگاه کپی شارپ به صورت چشمک ‌زن: تونر کارتریج داخل دستگاه نیست.

  • کد CH ثابت: باز بودن درب بغل یا باز بودن درب جلوی دستگاه.

  • کد L4 31: عدم کار کردن فن فیوزینگ که باید اتصال چک شود و فن تعویض شود.

  • کد L4 32: در این حالت PS Fan قفل شده و باید اتصال چک شود و فن تعویض شود.

  • خطای f2 دستگاه کپی شارپ: نشان‌دهنده سوختن چیپست و تمام شدن پودر تونر است که باید تونر و چیپست کپی شارپ را تعویض کنید.

  • کد L4 01: موتور اصلی قفل شده و باید اتصال بین موتور و برد چک شود. چرخ دهنده‌ها و بخش‌های متصل شده به موتور باید چک شوند و موتور یا برد اصلی تعویض شود.

  • کد L3 00: مشکل در سنسور اسکنر است و باید سنسور اسکنر، آینه‌های اسکنر، موتور اسکنر و اتصال بین موتور و برد چک شود.

  • کد L1 00: مشکل در اسکنر است و باید سنسور اسکنر، آینه‌های اسکنر، موتور اسکنر و اتصال بین موتور و برد چک شود.

  • کد H3 00: دمای هات رولر بیش از حد شده است.

  • کد H3 01: دمای هات رولر بیش از حد شده است.

  • خطای h4 در کپی شارپ: دمای هات رولر کمتر از حد لازم است.

  • کد H5 01: خطای فیوزینگ است و با ریست کد 14 رفع می‌شود. (علت: گیر کردن کاغذ داخل فیوزینگ یا خاموش ماندن لامپ فیوزینگ)

  • کد L6 10: پولیانگ موتور در یونیت لیزر دستگاه قفل شده است.

  • کد US 04: برنامه پروگرام EEP ROM در دستگاه قابل خواندن نیست یا سریال EEP ROM به دستگاه نمی‌خورد.

  • کد E7 02: مشکل در قرار گرفتن لیزر یونیت در داخل دستگاه است.

  • کد E7 16: خروجی لیزر غیرطبیعی است و باید لیزر یونیت یا پاور دستگاه تعویض شود.

  • کد F2 40: خطای سنسور ACT که یعنی مقدار تونر داخل دولوپر کم است.

  • کد F2 64: باید کارتریج تونر تعویض شود.

  • کد F2 70: مدل کارتریج اشتباه است و کارتریج باید تعویض شود.

  • کد F5 02: لامپ اسکنر روشن نمی‌شود.

  • کد H2 00: خطای فیوزینگ است و باید ترمیستور فیوزینگ چک شود.

  • کد H2 01: خطای فیوزینگ است و باید ترمیستور فیوزینگ تعویض شود.

 

پیام های خطای شارپ دستگاه کپی:


 

برای تعویض قطعات فتوکپی شارپ و سرویس در محل با مهندسان اچ پی تعمیر تماس بگیرید

 

     

 

ثبت درخواست فوری

captcha