خیابان شهید مطهری ابتدای خیابان فجر پلاک ۵۵ واحد ۳
آموزش نحوه شارژ کارتریج

آموزش شارژ کارتریج لیزری گام به گام

آموزش نحوه شارژ کارتریج

در این مقاله قصد داریم تا نحوه شارژ کارتریج را به شما آموزش دهیم. شارژ کارتریج را با HP تعمیر یاد بگیرید

کارتریج پرینتر چیست؟

کارتریج پرینتر یک قطعه مهم در دستگاه چاپگر است که مواد چاپی را حاوی می‌شود. این کارتریج‌ها حاوی مربوطه‌ای مانند جوهر یا تونر هستند که در هنگام چاپ، به کاغذ منتقل شده و تصویر یا متن را ایجاد می‌کنند.

 

شارژ کارتریج پرینتر چیست؟

شارژ کارتریج به فرآیند تجدید حیات یا پر کردن دوباره کارتریج‌های چاپگر اشاره دارد. وقتی که مواد چاپی در کارتریج تمام می‌شود، یکی از راه‌حل‌ها این است که کارتریج را شارژ کنید. در این فرآیند، مواد چاپی مانند جوهر یا تونر به کارتریج افزوده می‌شود تا دوباره بتواند چاپ انجام دهد. به این روند انجام شده شارژ کارتریج می گویند.

 

کارتریج چه زمانی نیاز به شارژ دارد؟

. زمانی که کارتریج به پایان جوهر یا تونر خود می‌رسد و توانایی اعمال چاپ کافی را ندارد، نیاز به شارژ دارد.

علائمی که نشان می‌دهند کارتریج نیاز به شارژ دارد عبارتند از:

 

1.کاهش کیفیت چاپ:

وقتی که کیفیت چاپ به طور قابل توجهی کاهش می‌یابد، این ممکن است نشانه‌ای باشد که کارتریج نیاز به شارژ دارد. چاپ‌های بی‌رنگ یا خطوط شکسته و یا خطوطی که بی‌ارتباط به متن یا تصویر هستند، نشانه‌هایی هستند که کارتریج در حالت نیازمندی به شارژ قرار دارد.

 

2.هشدارهای مربوط به کارتریج:

 برخی پرینترها، در صورتی که کارتریج به پایان خود نزدیک شده باشد، هشدارهایی را نمایش می‌دهند. این هشدارها می‌توانند شامل پیام‌هایی مانند کمبود جوهر یا کمبود تونر باشند. در این صورت، نیاز به شارژ کارتریج وجود دارد.

 

3.کاهش تعداد صفحات چاپ:

اگر تعداد صفحاتی که می‌توانید با کارتریج چاپ کنید به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش یابد و نسبت به قبل کمترین چاپ را می‌توانید انجام دهید، این نشانه‌ای است که کارتریج به پایان رسیده است و نیاز به شارژ دارد. به طور کلی، زمانی که کیفیت چاپ کاهش می‌یابد، هشدارهای مربوط به کارتریج ظاهر می‌شود یا تعداد صفحات چاپ کاهش می‌یابد، ممکن است نشانه‌هایی باشند که کارتریج به شارژ نیاز دارد. در این صورت می‌توانید به تعویض و شارژ کارتریج بپردازید.

 

قیمت شارژ کارتریج:

نیاز نیست هر دفعه که کیفیت چاپ پرینتر شما پایین می آید، کارتریج خود را عوض کنید. کافیست که با تیم ما تماس بگیرید و ما در کمترین زمان و بهترین قیمت خدمات شارژ کارتریج در محل را برای شما انجام دهیم.

 

 

آموزش شارژ کارتریج گام به گام

 

مرحله 1 شارژ کارتریج: آناتومی کارتریج تونر

 

آموزش شارژ کارتریج
 

 

اکثر کارتریج های پرینتر لیزری حاوی یک فضای توخالی بزرگ به نام "قیف" هستند که با پودر خشک بسیار ریز پر شده است که ما آن را تونر می نامیم. قیف تونر را به اجزای دیگر منتقل می کند که در نهایت تونر را با کاغذ پرینتر ترکیب می کنند. پرینتر ها روش های مختلفی برای تعیین زمان مصرف تونر دارند. برخی از پرینتر های Brother برای تشخیص کم بودن تونر، نوری را از داخل کارتریج عبور می دهند و با قرار دادن یک تکه نوار سیاه روی یک "پنجره" در کنار کارتریج، می توان آنها را فریب داد. در مورد من، کارتریج از روش دیگری استفاده می‌کند که پیچیده‌تر است و وقتی تونر کم شد، چاپ متوقف شد. هر چند با استفاده از روشی که به صورت آنلاین پیشنهاد شده بود، توانستم آن را برای مدتی طولانی در چاپ نگه دارم.

 

مرحله 2 نحوه شارژ کارتریج: مقداری تونر تهیه کنید

 

 

برای شارژ کارتریج خود به تونر نیاز دارید
 

تونر در بطری هایی فروخته می شود که می توانید از آن برای شارژ کردن کارتریج خود استفاده کنید. مطمئن باشید که تونر درستی را برای پرینتر خود تهیه کرده اید. یکی از راه‌های جایگزینی تونر در برخی از کارتریج‌های Brother شامل برداشتن چرخ‌دنده‌های انتهایی، کشیدن دوشاخه و سپس تعویض همه چیز و تنظیم مجدد چرخدنده‌ها است تا پرینتر فکر کند کارتریج جدیدی است. حتی گاهی اوقات مجبور می شوید هنگام شارژ مجدد کارتریج از این طریق، قطعات جدیدی بخرید تا از آن استفاده کنید. اما راه ساده‌تر و سریع‌تری برای تعویض تونر وجود دارد. شما به سادگی یک سوراخ در بالای قیف ذوب می کنید، تونر جدید را درون آن بریزید و روی سوراخ بچسبانید.

 

مرحله 3 آموزش شارژ کارتریج: یک سوراخ ایجاد کنید..

 

مرحله 3 آموزش شارژ کارتریج
 
مرحله 3 آموزش نحوه شارژ کارتریج
 
 

با استفاده از «ابزار کیت پر کردن مجدد تونر» که به‌صورت آنلاین با تونر جایگزین یافت می‌شود، می‌توانید یک سوراخ را در چند ثانیه مستقیماً در قیف ذوب کنید، بدون اینکه نیازی به جدا کردن و مونتاژ چرخ دنده‌ها باشد. این ابزار اساساً یک آهن لحیم کاری است که یک نوک گرد را که در بالای قیف ذوب می شود، گرم می کند. چرا فقط یک سوراخ سوراخ نکنید؟ زیرا در این صورت قطعات پلاستیکی قیف را آلوده می کند و کارتریج شما را خراب می کند. در صورت لزوم می توانید از آهن لحیم کاری یا میخ گرم شده برای باز کردن دهانه استفاده کنید. مطمئن شوید که هیچ یک از پلاستیک ذوب شده در قیف نیفتد. من از یک دندانه دار برای جدا کردن دیسک پلاستیکی از نوک ابزار داغ استفاده کردم. اطمینان حاصل کنید که سوراخ تا جایی که می توانید از کناره قیف فاصله داشته باشد تا بتوانید هنگام پر کردن آن روی لبه آن قرار بگیرید. اگر سوراخ را در وسط ایجاد کنید، باید تونر را به طرفین تکان دهید تا قیف به طور یکنواخت پر شود.

 

مرحله 4 آموزش نحوه شارژ کارتریج: هاپر را خالی کنید

 

در مرحله 4 آم.زش نحوه شارژ کارتریج هاپر را خالی کنید---

 

حتی اگر چاپگر بگوید تونر شما تمام شده است، باز هم مقداری در قیف باقی خواهد ماند. به آرامی آن را از سوراخی که ایجاد کرده‌اید بیرون بیاورید تا تونر جدید با تونر قدیمی مخلوط نشود. عکس نشان می دهد که حتی پس از اینکه چاپگرم به من گفت کارتریج را تعویض کنم چقدر تونر باقی مانده است. از چراغ قوه برای نگاه کردن به داخل استفاده کنید. من یک پارچ نیم گالن تونر را به قیمت 30 دلار خریدم که تخمین می زنم حاوی 6-8 پر کننده کامل برای کارتریج من باشد. این حدود 5 دلار یا کمتر برای شارژ مجدد کارتریج من در مقابل 50 دلاری است که سازنده چاپگر برای یک کارتریج کاملاً جدید می خواست. امکان پیدا کردن سازندگان کارتریج شخص ثالث با قیمتی بسیار کمتر اما بسیار بیشتر از پر کردن مجدد کارتریج توسط خودتان وجود دارد. همچنین من توانستم قیف خود را کاملاً تا بالا پر کنم، که احتمالاً در مورد کارتریج های سازنده صدق نمی کند.

 

مرحله 5: تونر را داخل آن بریزید

 

مرحله 5 آموزش نحوه شارژ کارتریج، پر کردن تونر

 

اگر تا به حال با تونر کار نکرده اید چند کلمه احتیاط کنید. مطمئن شوید که تونر قدیمی را تکان داده اید و تونر جدید را به بیرون اضافه کرده اید. تونر به راحتی همه چیز را در بر می گیرد، بنابراین لباس های قدیمی را عوض کنید. هنگامی که تونر می ریزد، معمولاً می توانید آن را با نفس خود منفجر کنید. آن را با یک پارچه واقعا خیس تمیز نکنید زیرا آب نمی خواهید

وارد شدن به قیف هنگامی که تونر از بطری خارج می شود، ممکن است کمی غیرقابل پیش بینی باشد. تونر را برای چند ثانیه بریزید، سپس اجازه دهید مقداری هوا داخل ظرف شود. وسوسه نشوید که بطری را مانند سس کچاپ فشار دهید وگرنه در همه چیز باد می کند. یک فکر این است که یک سوراخ کوچک در فضای خالی بالای ظرف ایجاد کنید تا هوا وارد آن شود (این کار در زمانی که بطری پر نیست آسان تر است). که باید اجازه دهد یک ریزش مداوم نرمتر. وقتی کارتان تمام شد، فقط یک تکه نوار را روی سوراخ بطری بگذارید.

 

برای این مرحله، کارتریج را به طور ایمن در کنارش با سوراخ بالا قرار داده‌ام. به این ترتیب می توانم قیف را از بالا پر کنم. با استفاده از یک چراغ قوه می توانید مشاهده کنید که تونر در قیف پر شده است و می توانید روی کارتریج ضربه بزنید تا تونر به طور یکنواخت ته نشین شود. هنگامی که سطح تونر به سوراخ رسید، به آرامی آن را روی آن قرار دهید، یک تکه نوار چسب روی آن قرار دهید و تاریخ را روی نوار بنویسید تا بدانید آخرین بار چه زمانی پر شده است. از چسب نواری استفاده نکنید زیرا اطراف لبه‌های سوراخ را مانند نوار چسب نمی‌بندد. با انگشت خود نوار چسب را در اطراف سوراخ فشار دهید تا مهر و موم خوبی داشته باشید.

 

مرحله 6: کارتریج را دوباره در چاپگر قرار دهید

 

کارتریج را دوباره در چاپگر قرار دهید مرحله 6 آموزش نحوه شارژ کارتریج---

 

پس از چسباندن روی سوراخ و به آرامی قسمت بیرونی کارتریج را با یک حوله کاغذی کمی مرطوب تمیز کردید، می توانید آن را دوباره داخل چاپگر قرار دهید. با این حال، گاهی اوقات ممکن است مجبور شوید چاپگر را فریب دهید تا فکر کند کارتریج دوباره پر شده یک کارتریج کاملاً جدید است. جستجوی اینترنت برای مدل چاپگر خود یا بررسی بررسی های آنلاین باید به شما بگوید که چگونه. در مورد من مجبور شدم چاپگر را خاموش کنم و دکمه پاور را چندین بار فشار دهم تا دوباره شروع به کار کند. موفق باشید و با هم می توانیم آن را به لابی تونر بزرگ بچسبانیم

 

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha