خیابان شهید مطهری ابتدای خیابان فجر پلاک ۵۵ واحد ۳

در این مقاله قصد داریم علاوه بر بررسی مشکلات رایج استفاده از پرینتر جوهر افشان و راه های نگهداری و تعمیرات پرینتر جوهرافشان بپردازیم.

 

راهنمای استفاده از پرینترهای جوهر افشان

در قسمت اول مقاله نحوه کار با پرینترهای جوهر افشان در مورد پرینترهای جوهر افشان صحبت کردیم و با نحوه کار، انوع مختلف و اجزا سازنده این پرینترها آشنا شدیم. همچنین مطالبی در مورد مزایای استفاده از پرینترهای جوهر افشان، معایب استفاده از پرینترهای جوهر افشان، کاربردهای استفاده از پرینترهای جوهر افشان و مشکلات رایج استفاده از پرینترهای جوهر افشان (مشکلات کارتریج؛ هواگیری کارتریج و اتمام شارژ کارتریج) مطرح کردیم. در قسمت دوم این مقاله، ادامه مشکلات رایج و نحوه حل آن‌ها را بررسی خواهیم کرد و سپس به راه های نگهداری و سرویس کردن پرینترهای جوهرافشان و تعمیرات پرینترهای جوهرافشان خواهیم پرداخت. 

 

 

زمان مطالعه موردنیاز: 8 دقیقه

 

مشکلات رایج استفاده از پرینترهای جوهر افشان

پس دادن جوهر پرینتر

پس دادن جوهر یکی از مشکلات رایج و بزرگ در استفاده از پرینترهای جوهر افشان است. بی‌کیفیت بودن کارتریج، پر کردن مخزن رنگ‌ها بیش از حد مجاز و ظرفیت کارتریج و عدم قرارگیری صحیح قطعات کارتریج در کنار هم از دلایل اتفاق افتادن این مشکل است. راه حل؟ استفاده از کاتریج باکیفیت و دقت در باز و بسته کردن کارتریج به عنوان یک راه حل بیان می شود.

 

برای مطالعه بیشتر: فروش پرینتر استوک

 

خشک شدن هد پرینتر

خشک شدن هد یکی از مشکلات رایجی است که منجر به پایین آمدن کیفیت چاپ پرینتر جوهرافشان می‌شود، از این رو، بسیار مهم است که از خشک شدن هد پرینتر جلوگیری کنیم. زمانی که هد خشک شود، شاهد خطوط سفید افقی در پرینت خواهیم بود که به دلیل بسته شدن سر نازل‌های پرتاب جوهر است. تمیز کردن هد ممکن است و از طریق روش دستی (محلول تمیزکننده) و به صورت نرم افزاری انجام می‌شود.

 

- دلایل خشک شدن هد در پرینترهای جوهر افشان:

 

  • استفاده از قطعات و کارتریج بی‌کیفیت در پرینتر جوهرافشان
  • استفاده نکردن طولانی مدت از پرینتر جوهری
  • وجود گردوخاک در پرینتر جوهرافشان
  • استفاده از جوهرهای ناخالص در چاپگر جوهرافشان
  • گیر کردن کاغذ داخل پرینتر
  • استفاده از کاغذ نامناسب
  • افزایش دمای محیط

 

- تمیز کردن هد پرینتر با استفاده از نرم افزار تمیزکننده خود پرینتر:

در کامپیوتر متصل به پرینتر وارد کنترل پنل شده و روی گزینه Devices and Printers کلیک کنید. سپس پرینتر خود را از لیست انتخاب کرده و روی آن کلیک راست کنید. از منوی Properties روی زبانه Hardware رفته و گزینه Toolbax را پیدا کنید. در مرحله آخر روی گزینه Clean Ink Cartridges کیلک کرده و OK را بزنید.

 

 

- تمیز کردن هد پرینتر از طریق روش دستی:

با استفاده از محلول آب و الکل و به کمک یک دستمال حوله‌ای که پرز نمی‌دهد، هد پرینتر خود را تمیز کنید. توجه کنید که دستگاه خاموش باشد و تمامی کارتریج از دستگاه خارج شده باشد.

 

برای مطالعه بیشتر: چرا پرینترهای اچ پی؟

 

کاهش سرعت چاپ پرینتر

در ابتدای مباحث مطرح شده در قسمت اول استفاده از پرینترهای جوهر افشان اشاره کردیم که سرعت چاپ و پرینت این پرینترها در حالت کلی پایین بوده و کمتر از پرینتر لیزری است. سرعت پرینتر با واحد ppm (Paper Per Minute) مشخص می‌شود و میانگین این مشخصه برای پرینترهای جوهر افشان، عدد ۱۵ است.

 

برای مطالعه بیشتر: خطای دستگاه کپی شارپ

 

- دلایل کاهش سرعت پرینتر جوهرافشان:

 

  1. بالا رفتن حجم فایل ارسالی

  2. وجود مشکل در کابل‌ها و اتصالات پرینتر به کامپیوتر و منبع تغذیه (برق شهری)

  3. وجود اختلال در اتصال وایرلس (wi-fi) پرینتر به دیوایس‌ها

  4. افزایش مقدار رم و حافظه داخلی پرینتر در صورت امکان

 

 

ظاهر شدن خطوط سفید

ظاهر شدن خطوط سفید در استفاده از پرینترهای جوهر افشان امری رایج است که پس از مدتی اتفاق خواهد افتاد.

 

 

- دلایل ایجاد خطوط سفید در برگه‌های پرینت شده توسط پرینترهای جوهرافشان:

 

  • تمیز کردن قطعات داخلی پرینتر جوهرافشان از گردوخاک، مو، رنگ، قطرات آب و سایر آلودگی‌های ممکن
  • اهمیت ندادن به انجام سرویس‌های دوره‌ای دستگاه پرینتر جوهرافشان به صورت منظم و دقیق
  • استفاده از قطعات یدکی و مواد مصرفی باکیفیت و برند در چاپگر جوهرافشان
  • استفاده از کاغذ و جوهر باکیفیت و مناسب

 

برای مطالعه بیشتر: خرید پرینتر استوک

 

گیر کردن کاغذ در پرینتر

گیر کردن کاغذ در پرینتر احتمالاً بزرگترین و آزاردهنده‌ترین مشکلی است که در استفاده از پرینترهای جوهر افشان و هر پرینتر دیگری می‌تواند اتفاق بیفتد. علت بروز این مشکل این است که غلتک‌ها نمی‌توانند کاغذ را از داخل سینی یا کاغذکش به داخل دستگاه بکشند یا اینکه تعداد زیادی کاغذ را به صورت همزمان به داخل می‌کشند.

 

مشکلات پرینترهای جوهر افشان hp tamir

 

- راه های جلوگیری از گیرکردن کاغذ در پرینتر:

 

  1. برگه‌های کاغذ را به صورت صحیح در سینی یا کاغذ کش قرار دهید.

  2. سینی کاغذ پرینتر را بیش از حد ظرفیت آن پر نکنید.

  3. در انتخاب کاغذ خود دقت کنید و از کاغذهای استاندارد و باکیفیت استفاده کنید.

  4. عملکرد غلتک‌ها، تسمه‌ها و موتور پله‌ای را بررسی کنید.

 

برای مطالعه بیشتر: راهنمای خرید پرینتر استوک

 

مشکل نصفه پرینت گرفتن در استفاده از پرینترهای جوهر افشان

مشکل نصفه پرینت گرفتن در پرینترهای جوهرافشان یکی دیگر از مشکلاتی است که می‌تواند از دلایل مختلفی ناشی شود.

 

 

- راه حل های رفع مشکل نصفه پرینت گرفتن:

 

  1. میزان شارژ کارتریج را بررسی کنید. گزارش‌گیری از میزان کارتریج در هر پرینتر و هر برندی متفاوت است.

  2. تاریخ انقضای کارتریج را بررسی کنید.

  3. اگر کارتریج قابل استفاده نیست آن را تعویض کنید؛ از کارتریج‌های استاندارد استفاده کنید.

  4. درایور دستگاه را بررسی و در صورت نیاز، به روزرسانی درایور را انجام دهید. در به‌روزرسانی دقت کنید و درایور سازگار را از وبسایت اصلی برند سازنده دانلود کنید.

 

 

خط انداختن در استفاده از پرینترهای جوهر افشان

گاهی اوقات در استفاده از پرینترهای جوهر افشان، شاهد چاپ شدن خطوط افقی و عمودی اضافه در برگه‌های خروجی هستیم.

 

 

- راه حل های رفع مشکل وجود خطوط اضافه:

 

  1. ابتدا هد پرینتر خود را بررسی کنید. تراز نبودن و تمیز نبودن هد می‌تواند منجر به بروز مشکلاتی در چاپ شود.

  2. سایر عناصر دهیل در فرآیند چاپ و پرینت را تمیز کنید. این عناصر و نحوه تمیز کردن آن‌ها در دفترچه راهنمای پرینتر ذکر شده‌اند.

 

برای مطالعه بیشتر: تعمیر پرینتر hp در محل

 

سایه انداختن پرینتر جوهر افشان

برخی از کاربران در هنگام استفاده از پرینترهای جوهر افشان متوجه انداختن سایه روی نوشته‌های می‌شوند. این مشکل علل مختلفی دارد. مشکل در درایور و برقراری ارتباط بین سیستم عامل پرینتر و ویندوز کامپیوتر و ایرادات سخت افزاری مختلف می‌توانند منجر به بروز این مشکل شوند.

 

- راه های مانع شدن از ایجاد سایه روی نوشته:

 

  1. درایور پرینتر خود را به روزرسانی کنید.
  2. برای حل ایرادات سخت افزاری مختلف از گارانتی دستگاه استفاده کرده و با شرکت خدمات پس از فروش تماس بگیرید.

 

برای مطالعه بیشتر: نمایندگی پرینتر hp

 

غیر واقعی بودن رنگ‌های پرینتر

ظاهر شدن رنگ‌های غیر واقعی یکی دیگر از مشکلات استفاده از پرینترهای جوهر افشان است. وجود مشکل در نازل‌های جوهر، وجود مشکل در هد، وجود مشکل در کارتریج و رنگ‌های جوهر (قرار گرفتن رنگ‌ها در معرض حرارت، نور خورشید یا رطوبت) می‌تواند منجر به بروز این مشکل شود. اگر مشکل از هد و نازل‌ها نیست، بهترین راه حل ممکن، تعویض رنگ‌ها خواهد بود.

 

 

پیغام used black cartridge in use

اگر پس از شارژ یا تعویض کارتریج با خطای used black cartridge in use مواجه شدید، مفهوم آن این است که کارتریج به درستی نصب نشده است، کارتریج نو نیست یا دستگاه در شناختن کارتریج مشکل دارد. بهترین راه حل خرید کارتریج پرینتر باکیفیت و آکبند از فروشنگان معتبر نظیر شرکت اچ پی تعمیر است.

 

 

راه های نگهداری و سرویس کردن پرینترهای جوهرافشان

در استفاده از پرینترهای جوهر افشان و هر پرینتر دیگری، باید زمانی را به انجام سرویس‌های دوره‌ای و رفع ایرادهای سخت نرم افزاری اختصاص دهید. هر دستگاهی روزی به مشکل می‌خورد؛ اما اگر راه های نگهداری آن را بدانیم، سرویس‌های دوره‌ای را انجام دهیم و منتظر خرابی کامل و از کار افتادن دستگاه نشویم، می‌توانیم طول عمر قطعات دستگاه را افزایش دهیم.

 

 

- نکات نگهداری و مراقبت از پرینترهای جوهر افشان:

 

۱. با پرینتر خود با احتیاط برخورد کنید؛ پرینترها قطعاتی دارند که به نور، ضربه و فشار حساس هستند.

۲. در انتخاب محل نصب پرینتر خود دقت کنید؛ به مواردی مانند عدم تابش نور مستقیم خورشید، عدم قرارگیری دستگاه در مکان شیب‌دار، برقراری تهویه و جریان هوای مناسب، عدم ارتعاش دستگاه در حین کار، استفاده از محافظ برق مجزا اهمیت بدهید.

۳. در استفاده از پرینتر جوهر افشان خود، همواره آن را تمیز نگه دارید؛ قطعات داخلی و بیرونی دستگاه را به صورت مرتب تمیز کنید و اجازه ندهید گردوغبار و خاک وارد دستگاه شود.

۴. هد دستگاه و نازل‌ها را همواره چک کنید و از مسدود شدن آن‌ جلوگیری کنید.

۵. از کارتریج‌های اورجینال و آکبند برای پینتر خود استفاده کنید.

۶. در انتخاب مواد مصرفی وسواس به خرج دهید؛ از جوهر و کاغذ مناسب و باکیفیت استفاده کنید. استفاده از جوهر و کاغذ نامناسب طول عمر دستگاه و قطعات داخلی آن را به شدت تحت تأثیر قرار می‌دهد.

۷. نسبت به رفع ایرادهای مکانیکی دستگاه سخت گیر باشید؛ هرگونه سروصدای اضافی را جدی گرفته و به سرعت بررسی کنید.

 

برای مطالعه بیشتر: سرویس پرینترهای hp 

 

تعمیرات پرینترهای جوهرافشان

بحث تعمیرات و خدمات پس از فروش پرینتر درست به اندازه فناوری چاپ، امکانات و برند سازنده مهم است. حتی اگر بهترین پرینتر دنیا را هم بخرید، اگر به تعمیرکاران ماهر، قطعات یدکی و مواد مصرفی پرینتر خود دسترسی نداشته باشید، در زمان‌های شارژ و خرابی به مشکل برخواهید خورد. پرینتری که می‌خرید باید از بازار فروش دست دوم و قطعات یدکی مناسبی برخوردار باشد. پرینتری که می‌خرید باید رابط کاربری ساده‌ای داشته باشد و در ساخت آن از پیچیدگی‌های زیاد صرف نظر شده باشد. تعمیرکاران باید با تعمیرات تخصصی پرینتر شما آشنایی داشته باشند. بنابراین در زمان انتخاب مدل موردنظر و خریداری پرینتر جوهر افشان خود به این نکات نهایت دقت را داشته باشید. شرکت اچ پی تعمیر تعمیرات جزئی، سرویس‌های دوره‌ای و تعمیرات تخصصی انواع پرینترها را در محل مشتری انجام داده و خدمات پس از فروش تمام پرینترهای فروخته شده را ارائه می‌دهد. اگر پرینتر شما نیاز به تعمیر دارد، با تعمیرکاران ما تماس بگیرید و پرینتر خود را در محل، با بالاترین کیفت و سرعت و کمترین قیمت تعمیر کنید.

 

 

 

قیمت پرینتر جوهر افشان

قیمت پرینترهای جوهر افشان تحت تأثیر عوامل مختلفی مانند مدل، فناوری چاپ، تیپ کاری، گارانتی، برند سازنده، کیفیت ساخت و فراوانی قطعات یدکی و تعمیرکاران مجرب در بازار متفاوت خواهد بود. اگر قصد خرید پرینتر استوک جوهر افشان دارید و می‌خواهید از آخرین قیمت‌های بازار مطلع شوید، می‌توانید با کارشناسان فروش اچ پی تعمیر ارتباظ برقرار کنید. برند ما با سابقه چند ساله و درخشان حضور در این حوزه، تمامی کارهای واردات، پخش و خدمات پس از فروش برندهای مختلف پرینترهای جوهر افشان را انجام می‌دهد و شما را از آخرین قیمت‌های واقعی بازار مطلع می‌کندو تنها کافی است تلفن خود را برداشته و با ما تماس بگیرید. محصولات اچ پی که از مرکز خرید پرینتر اچ پی تعمیر تهیه می کنید، دارای شرایط ویژه ای هستند که این شرایط شامل: خدمات پس از فروش پرینترهای hp، تعمیر پرینتر اچ پی، نمایندگی تعمیر پرینترهای hp، سرویس پرینترهای hp، خدمات پس از فروش hp، تعمیرات تخصصی پرینترهای hp و شارژ پرینترهای hp در محل می باشند و در صورت نیاز به نمایندگی تعمیرات پرینتر hp، تعمیر کار پرینتر و مرکز تعمیرات پرینترهای hp می توانید با شرکت ما تماس بگیرید. 

 

برای استعلام قیمت پرینتر جوهر افشان با متخصصان اچ پی تعمیر تماس بگیرید

 

 

خرید پرینتر جوهر افشان

اگر قصد خرید پرینتر جوهر افشان دارید، باید با برندهای مختلف، امکانات فنی و جانبی و کیفیت ساخت و بازار فروش دست دوم انواع پرینترهای جوهر افشان آگاهی داشته باششد، در غیر این صورت در این بازار پرنوسان و متلاطم، احتمالاً متضرر خواهید شد. شرکت اچ پی تعمیر از یک تیم حرفه‌ای و کارشناس در حوزه IT و پرینترهای وارداتی بهره می‌برد و در تمام مراحل انتخاب و خرید پرینتر در کنار شما خواهد بود. برای گرفتن مشاوره رایگان تخصصی در مورد انتخاب برند و مدل مناسب، با کارشناسان ما در تماس باشید. کار خرید پرینتر اصل خود را به ما بسپارید و با خیال راحت، پرینتر خود را درب منزل یا محیط کار خود تحویل بگیرید. شرکت اچ پی تعمیر علاوه بر زمینه های تعمیرات پرینترهای اچ پی، تعمیر پرینتر hp در محل و تعمیر پرینترهای سامسونگ در زمینه های تعمیر اسکنر hp، تعمیر اسکنر کانن، تعمیر فکس پاناسونیک و خرید پرینترهای لیزری رنگی نیز فعالیت می کند. 

 

خرید پرینتر، تونر، شارژ کارتریج در hp تعمیر

 

سخن پایانی درباره ی مشکلات رایج استفاده از پرینترهای جوهر افشان

در این مقاله در مورد راهنمای استفاده از پرینترهای جوهر افشان صحبت کردیم و با بررسی ادامه مشکلات رایج، مطالب ذکرشده در قسمت اول را جمع‌بندی کردیم. همچنین با نکته ای در مورد نگهداری و مراقبت‌ از پرینتر جوهر افشان خود آشنا شدیم و نکاتی را در مورد تعمیر، خدمات پس از فروش و خرید پرینترها آموختیم. اگر هنوز هم در انتخاب و خرید خود مردد هستید، می‌توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید و ضمن گرفتن مشاوره رایگان، در صورت تمایل، صفر تا صد خرید خود را به ما بسپارید.

 

 

برای مطالعه بیشتر: تعمیر فتوکپی شارپ

 

 

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha

برچسب ها :

پرینتر

پرینتر جوهرافشان

پرینتر جوهر افشان

پرینترهای جوهر افشان

خرید پرینترهای جوهر افشان

هد پرینتر

مشکلات رایج استفاده از پرینترهای جوهر افشان

راهنمای استفاده از پرینترهای جوهر افشان

پس دادن جوهر پرینتر

خشک شدن هد پرینتر

شارژ کارتریج

خرید کارتریج

کارتریج

تمیز کردن هد پرینتر

کاهش سرعت چاپ پرینتر

پرینترهای لیزری

خرید پرینترهای لیزری

پرینتر لیزری

دلایل کاهش سرعت پرینتر جوهرافشان

گیر کردن کاغذ در پرینتر

راه های جلوگیری از گیرکردن کاغذ در پرینتر

راه حل های رفع مشکل نصفه پرینت گرفتن

خط انداختن در استفاده از پرینترهای جوهر افشان

راه حل های رفع مشکل وجود خطوط اضافه

سایه انداختن پرینتر جوهر افشان

خرید کارتریج پرینتر

خرید چاپگر

خرید پرینتر

راه های نگهداری پرینترهای جوهرافشان

نکات نگهداری و مراقبت از پرینترهای جوهر افشان

تعمیرات پرینترهای جوهرافشان

قیمت پرینتر جوهر افشان

قیمت پرینتر اچ پی

قیمت پرینتر دست دوم

قیمت پرینتر استوک

قیمت پرینتر دست دوم اچ پی

قیمت پرینتر hp

خرید پرینتر رنگی

خرید پرینتر استوک

نکات خرید پرینتر استوک

قیمت خرید پرینتر استوک

خرید پرینتر دست دوم

خرید پرینتر کارکرده

قیمت خرید پرینتر اچ پی

خرید پرینتر خانگی استوک

خرید پرینتر رنگی استوک

خرید پرینتر تهران

خرید پرینتر استوک کانن

خرید پرینتر استوک پاناسونیک

خرید پرینتر استوک شارپ

خرید پرینتر جوهر افشان

انواع پرینترهای جوهر افشان

اچ پی تعمیر

hp تعمیر

hp tamir

پرینتر کار کرده

فروش پرینتر

خرید پرینتر کار کرده

خرید و فروش پرینترهای hp

خرید پرینتر کارکرده اچ پی

فروش پرینتر کارکرده

کارتریج چاپگر

فروش کارتریج

کارتریچ

کارتریج شارپ

شارژ کارتریج شارپ

استفاده از پرینترهای جوهر افشان

پرینتر اچ پی

پرینتر استوک اچ پی

تعمیر پرینتر اچ پی

فروش چاپگر و پرینتر

راهنمای خرید پرینتر استوک

نمایندگی دستگاه کپی و پرینتر در تهران

دستگاه پرینتر

مشکلات رایج پرینترهای جوهر افشان

مشکلات پرینترهای جوهر افشان

مشکلات پرینترهای جوهر افشان کانن

مشکلات پرینترهای جوهر افشان مخزن دار

مشکلات پرینترهای جوهرافشان

مشکلات پرینترهای جوهر افشان canon

مشکل پرینترهای hp

مشکلات پرینترهای جوهر افشان hp

نحوه کار با پرینترهای جوهر افشان

نحوه کار با پرینترهای جوهر افشان hp

نحوه کار با پرینترهای جوهر افشان canon

نحوه کار با پرینترهای جوهر افشان samsung

مشکلات پرینترهای جوهر افشان اپسون

مشکلات پرینترهای جوهر افشان اچ پی

مشکلات پرینترهای جوهر افشان برادر

جوهر پرینترهای جوهر افشان

جوهر پرینترهای جوهرافشان اپسون

مشکلات پرینترهای جوهر افشان تعمیر

مشکلات پرینترهای جوهر افشان چیست

مشکلات کارتریج جوهر افشان

مشکلات پرینترهای جوهر افشان چند کاره

مشکلات پرینترهای جوهر افشان سامسونگ

مشکلات پرینترهای جوهر افشان سونی

مشکلات پرینترهای جوهر افشان سیاه سفید

مشکلات پرینترهای جوهر افشان شارپ

مشکلات پرینترهای جوهر افشان شیائومی

مشکلات پرینترهای جوهر افشان و لیزری

قیمت پرینتر

خدمات پس از فروش پرینترهای hp

نمایندگی تعمیرات پرینترهای hp

سرویس پرینترهای hp

سرویس پرینترهای hp در محل

شارژ پرینترهای hp در محل

شارژ پرینترهای hp

تعمیر اسکنر hp

تعمیر اسکنر کانن

تعمیر اسکنر

تعمیر فکس پاناسونیک

تعمیر فکس پاناسونیک در محل

تعمیر فکس

خرید پرینترهای لیزری رنگی

تعمیر پرینتر

تعمیر پرینتر hp

تعمیر پرینتر در محل

تعمیر پرینتر استوک

تعمیر پرینترهای سامسونگ در محل

تعمیر پرینتر سامسونگ

تعمیر پرینتر hp در محل

تعمیر پرینتر hp تعمیر

تعمیرات تخصصی پرینترهای hp

تعمیرات تخصصی پرینتر

خدمات پس از فروش hp

نمایندگی تعمیر پرینترهای hp

نمایندگی تعمیرات پرینتر hp

تعمیر کار پرینتر

مرکز تعمیرات پرینترهای hp

تعمیرات پرینترهای اچ پی

تعمیر پرینترهای سامسونگ

چاپگر

خطای دستگاه کپی شارپ

تعمیر فتوکپی شارپ

سرویس پرینترهایhp

چرا پرینترهای اچ پی

درایور پرینتر

سرویس پرینتر

مرکز خرید پرینتر

نمایندگی پرینتر hp

فروش پرینتر استوک