خیابان شهید مطهری ابتدای خیابان فجر پلاک ۵۵ واحد ۳

ترفندهای گوناگونی، برای افزایش کیفیت و سرعت چاپ در پرینترهای لیزری وجود دارد، که به راحتی می‌توانیم کیفیت اسناد چاپی را ارتقا دهیم.

 

افزایش کیفیت و سرعت پرینتر

در قسمت اول این مقاله در مورد اهمیت افزایش کیفیت چاپ پرینترهای لیزری و جوهر افشان صحبت کردیم و با ۳ ترفند ساده و کاربردی برای این کار آشنا شدیم. در قسمت دوم این مقاله با ترفندهای بیشتری برای موضوع افزایش کیفیت چاپ پرینتر و افزایش سرعت چاپ پرینتر آشنا خواهیم شد. 

 

زمان مطالعه موردنیاز: 8 دقیقه

 

افزایش کیفیت چاپ پرینتر لیزری و جوهر افشان

تغییر دادن تنظیمات پیش فرض

تنظیمات پیش فرض پرینترها معمولاً از طریق منوی Setting و زیرمنوی printing preferences یا default settings (بسته به سیستم عامل پرینتر و سیستم عامل کامپیوتر شما) در دسترس است. وارد این قسمت از تنظیمات شده و کیفیت چاپ را روی یکی از گزینه‌های Low (کم)، Normal (نرمال) یا High (بالا) تنظیم کنید. واضح است که اگر به دنبال افزایش کیفیت چاپ پرینتر خود هستید، باید این گزینه را روی High قرار داده و تنظیمات را ذخیره کنید.

 

برای مطالعه بیشتر: تعمیر پرینتر در محل

 

انتخاب مناسب‌ترین کاغذ و مرغوب‌ترین جوهر

جدا از بحث تنظیمات و گزینه‌های نرم افزاری، مواد مصرفی که برای پرینتر خود استفاده می‌کنید، تأثیر بسیار زیادی در کیفیت نهایی خروجی کار دارند. برای مثال، تونر یا جوهری که برای چاپ و پرینت کردن استفاده می‌کنید، تأثیر مستقیمی در کیفیت کاراکترها و تصاویر چاپ شده دارد. بدون در اختیار داشتن تونر و جوهر مرغوب و استاندارد، افزایش کیفیت چاپ پرینتر، امری دور از دسترس خواهد بود. همچنین سایز، استاندارد ساخت، وزن، ضخامت، جنس و نوع کاغذی که برای پرینتر خود خریداری می‌کنید، در افزایش کیفیت چاپ پرینتر شما تأثیر دارد. بدون کاغذ و جوهر مناسب، با هر تنظیمات نرم افزاری و هر ترفند دیگری، قادر به ایجاد تصاویر و نوشته‌ها با جزئیات بالا نخواهید بود. برای انتخاب مناسب‌ترین جوهر و کاغذ متناسب با کارتریج و مدل پرینترتان می‌توانید به دفترچه راهنمای دستگاه خود رجوع کنید. اگر تصمیم به تعویض تونر یا شارژ کارتریج گرفته‌اید، درام و چیپست تونر را نیز همزمان تعویض کنید تا خروجی مطلوبی داشته باشید.

 

شارژ و خرید کارتریج در اچ پی تعمیر

 

کالیبره کردن پرینتر لیزری

کالیبره کردن پرینترهای لیزری به مفهوم تنظیم دستگاه به منظور ایجاد بهترین تعادل رنگی و کار کردن دستگاه پرینتر در رنج کیفیت استاندارد خود است. کالیبره کردن با دو روش دستی و اتوماتیک قابل انجام است. اگر دستگاه روشن باشد یا کارتریج تعویض شود، دستگاه به صورت اتوماتیک کالیبره می‌شود؛‌ اما اگر کارتریج را شارژ کنید، باید به صورت دستی آن را کالیبره کنید. برای این کار به منوی System Setup رفته و در زیرمنوی Print Quality به دنبال گزینه کالیبره کردن بگردید.

 

 

انتخاب مکان مناسب از نظر دما برای پرینتر

پرینترهای لیزری و جوهر افشان در مکان‌هایی که حرارت بیش از حد وجود داشته باشد، تحت تأثیر قرار گرفته و دچار افت کیفیت چاپ و پرینت می‌شوند. پرینتر خود را در مکانی خنک نصب کنید و آن را به دیوار نچسبایند تا جریان هوایی مناسبی اطراف پرینتر برقرار باشد.

 

برای مطالعه بیشتر: نمایندگی پرینتر hp

 

به‌روزرسانی نرم افزاری درایور پرینتر

پرینترها همانند تمام دستگاه‌های الکترومکانیکی و الکترونیکی دیگر (مانند گوشی‌های هوشمند و لپتاپ‌ها) از یک سیستم عامل برای برقراری ارتباط بین قطعات سخت افزاری و نرم افزاری استفاده می‌کنند. سیستم عامل (OS) و فرم ور (Firmware) پرینتر خود را به‌روز نگه دارید تا با بهینه‌ترین حالت ممکن کار کند. بسیاری از اختلالات نرم افزاری و سخت افزاری مختلف که بر سرعت و کیفیت چاپ پرینتر تأثیر سوء می‌گذارند، با بسته‌های به‌روزرسانی نرم افزاری که از سوی شرکت سازنده منتشر می‌شوند، قابل رفع هستند. برای به‌روزرسانی تنها به وبسایت اصلی شرکت سازنده اعتماد کنید. با به‌روزرسانی اشتباه یا ناقص، دستگاه پرینتر دچار ایرادات فنی شده و حتی ممکن است به طور کلی از کار بیفتد.

 

 

به موقع انجام دادن سرویس‌های دوره‌ای دستگاه پرینتر

به منظور گرفتن بالاترین بازدهی ممکن و بالاترین کیفیت چاپ، منتظر خراب شدن قطعات مختلف و خاموش شدن پرینتر نمانید و سرویس‌های دوره‌ای را به صورت منظم انجام دهید. برای این کار می‌توانید با شرکت اچ پی تعمیر تماس گرفته و خدمات سرویس‌های دوره‌ای و تعمیرات جزئی را در محل کار خود دریافت کنید.

 

تعمیر پرینتر

 

به موقع خاموش کردن پرینتر جوهر افشان

همان‌طور که اشاره شد، گردوخاک و افزایش دمای کاری و محیط بر روی کیفیت چاپ پرینتر تأثیر سوء دارند و روشن ماندن بیهوده پرینتر جوهر افشان مساوی است با افزایش دمای قطعات داخلی و جذب گردوغبار و خاک محیط.

 

 

استفاده از تصاویر باکیفیت در پرینتر

برای این که کیفیت خروجی چاپ پرینتر شما در حد ایده‌آل باشد، تا جای ممکن از تصاویر با رزولوشن بالا استفاده کنید. کیفیت تصاویر ورودی رابطه مستقیمی با کیفیت تصاویر خارج شده از پرینتر دارند.

 

برای مطالعه بیشتر: خطای دستگاه کپی شارپ

 

افزایش سرعت چاپ پرینتر

شاید در ابتدا این طور به نظر برسد که تنظیمات سرعت پرینتر چه ارتباطی با کیفیت چاپ پرینتر می‌تواند داشته باشد؟ جالب است بدانید که تنظیمات سرعت پرینتر تأثیر بسیار زیادی در مصرف جوهر، اشباع رنگ‌ها و تعادل رنگ‌ها دارد و این مسئله بر کیفیت چاپ پرینتر موثر است. بنابراین با تنظیم سرعت پرینتر خود، کیفیت چاپ پرینتر را بالاتر ببرید.

 

 

- ترفندهای تنظیم بهینه سرعت پرینترها:

 

  1. خاموش کردن تنظیمات امنیتی و فایروال: تنظیمات امنیتی و فایروال سیستم شما می‌تواند بر سرعت ارسال اطلاعات به پرینتر و سرعت شروع به کار پرینتر تأثیر بگذارد. در صورت امکان، آنتی‌ویروس و فایروال سیستم خود را خاموش کنید تا سرعت کار بالا برود.

  2. Bypass Spooler: Bypass Spooler نام یکی از قرقره‌ها و غلتک‌هایی است که در داخل پرینترها وجود دارد و وظیفه آن بررسی و ذخیره موقت اطلاعات در صورت بروز خطا و هرگونه تأخیر در روند دریافت اطلاعات است. با فورس کردن پرینتر خود روی گزینه Print directly to the printer، می‌توانید این ایستگاه دیجیتالی را حذف کرده و سرعت کار را بالاتر ببرید.

  3. جلوگیری از پر شدن صف و حافظه پرینتر

  4. جلوگیری از کند شدن سرعت پردازش کامپیوتر متصل به پرینتر

  5. جلوگیری از تعدد بیش از حد دستورات پرینتی ارسال‌شده به پرینتر: پرینترهایی که تحت شبکه و دستورات چند کاربر کار می‌کنند، بیشتر با این مسئله دست به گریبان هستند. تعدد دستورات ارسالی سرعت و کیفیت کار را پایین می‌آورد.

  6. اتصال صحیح پرینتر به کامپیوتر با کابل‌های استاندارد و کانال وایرلسی خلوت و بدون تداخل (برای پرینترهای وایرلس که به صورت بی سیم به دیوایس‌ها متصل می‌شوند.)

  7. بالا بردن ظرفیت رم (Ram) کامپیوتر

  8. جلوگیری از ویروسی شدن کامپیوتر

 

برای مطالعه بیشتر: فروش و تعمیر پرینتر canon

 

خرید پرینتر

خرید پرینتر استوک مستلزم داشتن اطلاعات فنی کافی در مورد برند‌های مختلف، سطح امکانات فنی که پرینترهای مختلف در اختیار کاربران قرار می‌دهند، کیفیت ساخت، فناوری چاپ، قیمت به ازای هر برگه چاپ شده، سرعت و کیفیت پرینتر، هزینه‌های نگهداری و تعمیر پرینتر، بازار فروش دست دوم و قطعات یدکی، آگاهی از تفاوت‌های پرینتر آکبند و پرینتر استوک و برخی مسائل ریز و درشت دیگر است. اگر اطلاعات کافی در مورد نکات ذکرشده ندارید و در بین تنوع گسترده پرینترهای موجود در بازار سردرگم شده‌اید، بهتر است صفر تا صد کار انتخاب پرینتر خوب متناسب با کاربری و سطح توقعات شما، استعلام قیمت، خرید و تحویل پرینتر درب منزل یا محیط کار را به یک تیم قابل اعتماد بسپارید و خرید خود را تنها از فروشندگان و واردکنندگان معتبر نظیر شرکت اچ پی تعمیر انجام دهید. تیم ما با سابقه‌ای درخشان و حضوری چندساله در حوزه واردات و پخش پرینترهای استوک و آکبند مختلف، با زیر و بم پرینترهای مختلف آشنا بوده و مشاوره‌های خوبی را در زمینه انتخاب پرینتر مناسب به شما می‌دهد. برای گرفتن مشاوره رایگان تنها باید گوشی همراه خود را برداشته و با کارشناسان فروش ما تماس برقرار کنید. همچنین استعلام آخرین قیمت بازار را می‌توانید از وبسایت ما انجام دهید. برخی از قیمت‌ها و پرینترهای موجود در سطح بازار تقلبی هستند و اگر به تنهایی دست به خرید بزنید، به احتمال زیاد متضرر خواهید شد. تیم ما با تضمین قیمت واقعی و کف بازار، پرینتر موردنظر شما را تهیه کرده و درب منزل به شما تحویل می‌دهد.

 

خرید پرینتر HP. CANON, سامسونگ و اپسون از اچ پی تعمیر

 

تعمیر پرینتر

اگر با انجام دادن تمام نکات ذکر شده هنوز هم از کیفیت چاپ پرینتر خود راضی نیستید، بیش از این با پرینتر خود کار نکنید و آن را به یک تعمیرکار حرفه‌ای و کاربلد بسپارید. تیم اچ پی تعمیر علاوه‌بر واردات و پخش انواع پرینترها از انواع برندها و کشورهای سازنده، کار تعمیرات و خدمات پس از فروش پرینترها را نیز برعهده گرفته و این خدمات را با نازل‌ترین قیمت‌ها برای مشتریان خود انجام می‌دهد. بهترین اجناس و قطعات نیز روزی معیوب می‌شوند و نیاز به تعمیر پیدا می‌کنند. پیدا کردن یک تعمیرکار منصف و وارد برای کسانی که پرینتر دارند از نان شب هم واجب‌تر است. تیم ما تمام تعمیرات جزئی و تخصصی پرینتر را در محل مشتری با بالاترین کیفیت و پایین‌ترین قیمت ممکن انجام می‌دهد. در صورت نیاز و درخواست مشتری، امکان انتقال پرینتر به تعمیرگاه‌های رسمی و مجهز نیز وجود دارد. اگر پرینتر معیوب دارید، با تعمیرکاران ما تماس بگیرید و پرینتر خود را در اسرع وقت و در محیط کاری خود تعمیر کنید. محصولات اچ پی که از مرکز خرید پرینتر اچ پی تعمیر تهیه می کنید، دارای شرایط ویژه ای هستند که این شرایط شامل: خدمات پس از فروش پرینترهای hp، تعمیر پرینتر اچ پی، نمایندگی تعمیر پرینترهای hp، سرویس پرینترهای hp، خدمات پس از فروش hp، تعمیرات تخصصی پرینترهای hp و شارژ پرینترهای hp در محل می باشند و در صورت نیاز به نمایندگی تعمیرات پرینتر hp، تعمیر کار پرینتر و مرکز تعمیرات پرینترهای hp می توانید با شرکت ما تماس بگیرید.

 

تعمیرات تخصصی پرینترهای hp

 

سخن پایانی درباره ی افزایش کیفیت پرینتر

در این مقاله در مورد افزایش کیفیت چاپ پرینتر و بهینه کردن سرعت چاپ پرینتر صحبت کردیم. متوجه شدیم که با چند ترفند ساده می‌توان کیفیت چاپ پرینتر را بالاتر برد. همچنین با چند روش برای بهینه کردن سرعت پرینتر آشنا شدیم و متوجه شدیم که سرعت چاپ بر کیفیت چاپ پرینتر تأثیرگذار است. در صورت نیاز به بررسی پرینترخود توسط تعمیرکار پرینتر در hp تعمیر با ما تماس بگیرید. شرکت اچ پی تعمیر علاوه بر زمینه های تعمیرات پرینترهای اچ پی، تعمیر پرینتر hp در محل و تعمیر پرینترهای سامسونگ در زمینه های تعمیر اسکنر hp، تعمیر اسکنر کانن، تعمیر فتوکپی شارپ، تعمیر فکس پاناسونیک و خرید پرینترهای لیزری رنگی نیز فعالیت می کند. 

 

برای خرید و یا تعمیر پرینتر با متخصصان اچ پی تعمیر تماس بگیرید

 

 

 

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha

برچسب ها :

hp تعمیر

hp tamir

افزایش کیفیت پرینتر

افزایش کیفیت چاپ پرینتر

افزایش سرعت پرینتر

کیفیت چاپ

کیفیت چاپ پرینتر

کیفیت چاپ دستگاه پرینتر

راه‌های افزایش کیفیت چاپ پرینتر

افزایش سرعت چاپ پرینتر

خرید پرینتر

خرید پرینتر کار کرده

خرید پرینتر دست دوم

خرید پرینتر استوک

خرید پرینترهای لیزری

خرید پرینتر مناسب

خرید پرینترهای جوهر افشان

خرید پرینتر خانگی استوک

تعمیر پرینتر

تعمیر پرینتر در محل

تعمیر پرینتر اچ پی

تعمیر پرینتر hp

تعمیر پرینتر سامسونگ

اچ پی تعمیر

فروش چاپگر و پرینتر

فروش پرینتر

فروش پرینتر دست دوم

فروش پرینتر استوک

فروش پرینتر کارکرده

خرید پرینتر لیزری استوک

کیفیت پرینت

دستگاه پرینتر

دستگاه پرینتر لیزری

خرید دستگاه پرینتر

سرعت بالای دستگاه پرینتر

بالاترین کیفیت چاپ

خدمات سرویس‌های دوره‌ای

پرینتر جوهر افشان

پرینتر لیزری

کیفیت خروجی چاپ پرینتر

سرعت چاپ پرینتر

حافظه پرینتر

پرینتر استوک

پرینتر استوک hp

پرینتر استوک قیمت پایین

پرینتر استوک اچ پی

تعمیرات جزئی و تخصصی پرینتر

تعمیر فوری پرینتر

تعمیر پرینتر استوک

شارژ و خرید کارتریج

تعمیر پرینتر شیائومی

تعمیر پرینتر برادر

تعمیر پرینتر اچ پی تعمیر

تعمیر پرینتر اپسون

تعمیر پرینتر پاناسونیک

تعمیر پرینتر در تهران

تعمیر پرینترهای سامسونگ در محل

تعمیر پرینتر اچ پی در تهران

تعمیرات تخصصی پرینترهای hp

تعمیرکار پرینتر

تعمیر اسکنر hp

تعمیر اسکنر کانن

تعمیر اسکنر

تعمیر فکس پاناسونیک

تعمیر فکس پاناسونیک در محل

تعمیر فکس

خرید پرینترهای لیزری رنگی

تعمیر پرینتر hp در محل

تعمیر پرینتر hp تعمیر

خدمات پس از فروش پرینترهای hp

نمایندگی تعمیرات پرینترهای hp

سرویس پرینترهای hp

سرویس پرینترهای hp در محل

شارژ پرینترهای hp در محل

شارژ پرینترهای hp

شارژ کارتریج

نمایندگی تعمیر پرینترهای hp

خدمات پس از فروش hp

نمایندگی تعمیرات پرینتر hp

تعمیر کار پرینتر

مرکز تعمیرات پرینترهای hp

تعمیرات پرینترهای اچ پی

تعمیر فتوکپی شارپ

خطای دستگاه کپی شارپ

مرکز خرید پرینتر

تعمیرات تخصصی پرینتر

سرویس پرینتر

نمایندگی پرینتر hp