خیابان شهید مطهری ابتدای خیابان فجر پلاک ۵۵ واحد ۳

در این مقاله به بررسی افزایش کیفیت چاپ پرینتر بپردازیم و ترفندهایی را در راستای افزایش کیفیت چاپ پرینترهای لیزری به شما معرفی کنیم.

 

افزایش کیفیت چاپ پرینتر

در این مقاله قصد داریم در مورد افزایش کیفیت چاپ پرینترهای مختلف صحبت کنیم. دو عامل کیفیت چاپ و سرعت چاپ پرینترها جزو معیارهای مهم خریداران و کاربران پرینترها است و تأثیر بسیار زیادی نیز روی قیمت پرینترها می‌گذارد. اگر از پرینتر خود به صورت خانگی و نامنظم استفاده می‌کنید، شاید کیفیت چاپ پرینتر چندان برای شما مهم نباشد؛ اما اگر از پرینتر خود بهره‌برداری‌های مالی دارید و کسب‌وکار شما به کیفیت چاپ پرینترتان وابسته است، باید با راه‌های افزایش کیفیت چاپ پرینتر آشنا باشید. افزایش کیفیت چاپ پرینتر از راه‌های مختلفی در دسترس است که موضوع اصلی مورد بحث ما در این مقاله را تشکیل می‌دهد. در قسمت دوم مقاله افزایش کیفیت و سرعت پرینتر با ترفندهای بیشتری برای افزایش کیفیت چاپ آشنا شده و مباحث را با مطرح کردن نکاتی برای افزایش سرعت چاپ جمع‌بندی خواهیم کرد. 

 

 زمان مطالعه موردنیاز: 5 دقیقه

 

چرا افزایش کیفیت چاپ پرینتر مهم است؟

بدون شک کیفیت چاپ پرینتر تأثیر بسیار زیادی روی وجه کاری شما خواهد داشت. تمام خوانندگان و کاربران از عکس‌ها و پرینت‌های باکیفیت استقبال می‌کنند و در سمت مقابل، هیچ تمایلی به نگاه کردن به صفحات، تصاویر و نوشته‌های بی‌کیفیت و تار از خود نشان نمی‌دهند، حتی اگر محتوای آن صفحات بسیار عمیق و ارزشمند باشد. کیفیت چاپ و سرعت چاپ دو عاملی است که سازندگان و برندهای مختلف روی آن مانور زیادی می‌دهند و در تبلیغات محصولات خود، بیشترین تمرکز را روی این دو عامل می‌گذارند، چرا که برای کاربران کیفیت و سرعت چاپ بیش از امکانات دیگر جذاب‌تر و ملموس‌تر است. همین عامل خود گویای واضحات است و به خوبی اهمیت افزایش کیفیت چاپ پرینتر را به ما نشان می‌دهد. پرینترهای جوهر افشان و لیزری به دلیل عمومیت و استفاده بیشتر توسط کاربران در این مقاله مورد بحث خواهند بود و نکات مطرح شده در راستای افزایش کیفیت چاپ پرینتر، مربوط به پرینترهای لیزری و جوهر افشان هستند.

 

برای مطالعه بیشتر: تعمیر کار پرینتر

 

افزایش کیفیت چاپ پرینتر لیزری و جوهر افشان

اکثر پرینترهای لیزری و جوهر افشان امروزی از سرعت و کیفیت چاپ قابل قبولی برخوردار هستند. پرینترهای لیزری در این زمینه برتری قابل توجهی بر پرینترهای جوهر افشان دارند، به طوری که پرینترهای لیزری عموماً به کیفیت بالای پرینت‌ها و چاپ‌های خود معروف شده‌اند. با وجود کیفیت قابل قبول پرینترهای امروزی، باز هم ترفندهایی وجود دارد که به ما در افزایش کیفیت چاپ پرینتر و جلوگیری از افت کیفیت چاپ آن‌ها کمک می‌کنند. در ادامه با این ترفندهای موثر بیشتر آشنا خواهیم شد.

 

برای مطالعه بیشتر: چرا پرینترهای اچ پی؟

 

ترفند اول: تمیز کردن پرینتر را جدی بگیرید

به عنوان ترفند اول باید بگوییم که تمیز کردن پرینتر از آلودگی‌های جوهری، گردوغبار، خاک و مو از اهمیت بسیار بالایی برخودار است که اغلب توسط بیشتر کاربران نادیده گرفته می‌شود. تمیزکاری پرینتر خود را فراموش نکنید و آن را کم اهمیت نپندارید. قطعات بیرونی را با دستمال مرطوب به صورت روزانه پاک کنید و قطعات داخلی شامل هد، غلتک‌ها، نازل‌ها، لیزرها‌، آینه‌ها، شیشه اسکن، سینی یا کاغذ کش، تسمه‌ها و کارتریج را به صورت 

 

افزایش کیفیت چاپ پرینتر hp tamir

 

مرتب و با استفاده از دستورالعمل‌های ذکرشده در دفترچه راهنمای محصول تمیز کنید. آلودگی در قسمت‌های مرتبط با امر چاپ مانند لیزرها، آینه‌ها، هد و نازل‌های پرتاب جوهر، تأثیر مستقیمی بر کیفیت چاپ پرینتر شما خواهد گذاشت.

 

برای مطالعه بیشتر: خطای دستگاه کپی شارپ

 

ترفند دوم: استفاده از کارتریج‌های اورجینال و باکیفیت

همان‌طور که اشاره شد، کارتریج جزو قسمت‌های اصلی و درگیر در فرآیند چاپ است، بنابراین کیفیت آن، کیفیت چاپ پرینتر شما را مشخص خواهد کرد. کارتریج‌ها که همان محل قرارگیری جوهرها و تونرها هستند، انواع مختلفی دارند و تحت استانداردهای گوناگونی ساخته می‌شوند. انواع کارتریج به دسته‌های کارتریج اورجینال، کارتریج یدکی درجه دو و کارتریج‌های یکبار مصرف دسته‌بندی می‌شوند و بدون شک استفاده از کارتریج تقلبی و ارزان قیمت، علاوه‌بر پایین آوردن کیفیت چاپ، طول عمر خود کارتریج و سایر قطعات درگیر را نیز پایین خواهد آورد. بیرون کشیدن، تعویض کردن، نصب صحیح مجدد و شارژ کارتریج از اهمیت فوق‌العاده بالایی برخودار است. پس از کیفیت کارتریج، عامل مهم بعدی در افزایش کیفیت چاپ پرینتر، تنظیمات کارتریج است. دسترسی به تنظیمات اطلاعات و تنظیمات کارتریج در قسمت تنظیمات و زیرمنوی check ink-levels در دسترس است. بهتر است تنظیمات کارتریج خود را بر اساس دفترچه راهنما، مدل و برند دستگاه خود انجام دهید. برای این کار می‌توانید با خدمات پس از فروش پرینتر خود تماس بگیرید. برای خرید کارتریج می توانید با شرکت اچ پی تعمیر تماس بگیرید.

 

شارژ و خرید کارتریج در اچ پی تعمیر

 

ترفند سوم: افزایش رزولوشن پرینتر

رزولوشن پرینترها روی تنظیمات پیش فرض (Default) است و معمولاً برای مصرف برق، کاغذ و جوهر یا تونر بهینه تنظیم می‌شود. اگر قصد افزایش کیفیت چاپ پرینتر خود را دارید، می‌توانید از طریق پنل تنظیمات وارد قسمت Setting پرینتر شده و تنظیمات دلخواه خود را اعمال کنید. رزولوشن پرینتر که با واحد dpi (Dots Per Inch) نشان داده می‌شود، بیانگر تعداد نقاط ریزی است که پرینتر شما در واحد یک اینچ در کنار هم چاپ می‌کند. هرچه رزولوشن دستگاه را بالاتر ببرید، این نقاط ریز و ریزتر شده و با فاصله کمتری در کنار هم قرار داده می‌شوند، بنابراین کیفیت چاپ بالاتر رفته و جزئیات بیشتری نمایش داده می‌شود. می‌توانید رزولوشن پرینتر خود را در حالت Max قرار دهید. در جریان باشید که این تنظیمات میزان مصرف جوهر، کاغذ و برق شما را تحت تأثیر قرار خواهد داد. تنظیمات پیش فرض پرینترهای امروزی معمولاً رزولوشن را روی عدد ۶۰۰ در ۶۰۰ dpi قرار می‌دهد. این عدد بسته به ساپورت پرینتر، با ۲۴۰۰ dpi نیز قابل ارتقاء خواهد بود. برای این کار وارد منوی Setting شده و روی زیرمنوی Print انتخاب کنید. سپس روی Options یا Advanced Settings کلیک کنید و quality را روی بیشترین مقدار ممکن قرار دهید. این تنظیمات هم از طریق کامپیوتر متصل به پرینتر و هم از طریق پنل تنظیمات خود پرینتر (در برخی پرینترها) قابل انجام است.

 

برای مطالعه بیشتر: تعمیرات تخصصی پرینتر

 

- انواع رزولوشن های مختلف پرینتر:

 

  1. ۳۰۰ dpi: کیفیت بسیار معمولی

  2. ۶۰۰ dpi: مناسب برای مناسبات اداری به همراه گرافیک بالای تصاویر

  3. ۱۲۰۰ dpi: مناسب برای گزارشات ارسالی به مدیران و ارائه کنفرانس

  4. ۱۴۴۰+ dpi: رزولوشن حرفه‌ای مناسب برای طراح‌ها، عکاس‌ها و گرافیست‌ها

 

برای مطالعه بیشتر: تعمیر پرینتر

 

سخن پایانی درباره ی افزایش کیفیت پرینتر

در این مقاله در مورد افزایش کیفیت چاپ پرینتر صحبت کردیم و با اهمیت این موضوع برای کسب‌وکارهای مختلف آشنا شدیم. همچنین با ۳ ترفند بسیار تأثیرگذار بر کیفیت نهایی چاپ آشنا شدیم و اطلاعاتی در مورد رزولوشن‌های مختلف برای مقاصد مختلف به دست آوردیم. در قسمت دوم مقاله افزایش کیفیت و سرعت پرینتر با ترفندهای بیشتری برای افزایش کیفیت چاپ آشنا شده و مباحث را با مطرح کردن نکاتی برای افزایش سرعت چاپ جمع‌بندی خواهیم کرد. توصیه می‌کنیم قسمت دوم این مقاله را هم مطالعه کنید تا بتوانید نهایت بهره را از پرینتر خود ببرید. برای خرید پرینتر استوک و کسب مشاوره بیشتر درباره ی پرینتر خود می توانید با شرکت اچ پی تعمیر تماس بگیرید. شرکت اچ پی تعمیر علاوه بر زمینه های تعمیرات پرینترهای اچ پی، تعمیر پرینتر hp در محل و تعمیر پرینترهای سامسونگ در زمینه های تعمیر اسکنر hp، تعمیر اسکنر کانن، تعمیر فتوکپی شارپ، تعمیر فکس پاناسونیک و خرید پرینترهای لیزری رنگی نیز فعالیت می کند. 

 

 

 

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha

برچسب ها :

hp تعمیر

hp tamir

افزایش کیفیت چاپ پرینتر

پرینتر جوهرافشان

پرینتر جوهر افشان

پرینتر لیزری

افزایش کیفیت چاپ پرینترهای مختلف

کیفیت چاپ پرینتر

کیفیت چاپ دستگاه پرینتر

سرعت چاپ پرینتر

قیمت پرینتر

راه‌های افزایش کیفیت چاپ پرینتر

افزایش کیفیت چاپ پرینترهای لیزری و جوهر افشان

تمیز کردن پرینتر را جدی بگیرید

افزایش رزولوشن پرینتر

هد پرینتر

شارژ کارتریج

خرید کارتریج

کارتریج

کارتریج اورجینال

اچ پی تعمیر

فروش چاپگر و پرینتر

خرید چاپگر

خرید پرینتر

شارژ و خرید کارتریج در اچ پی تعمیر

شارژ و خرید کارتریج

تعمیر اسکنر hp

تعمیر اسکنر

تعمیر اسکنر کانن

تعمیر فکس پاناسونیک

تعمیر فکس

خرید پرینترهای لیزری رنگی

تعمیر پرینتر

تعمیر پرینتر hp

تعمیر پرینتر استوک

تعمیر پرینتر در محل

تعمیر پرینتر اچ پی

تعمیر پرینتر سامسونگ

تعمیر پرینترهای سامسونگ در محل

تعمیر پرینتر hp در محل

پرینتر

تعمیرات پرینترهای اچ پی

تعمیر پرینترهای سامسونگ

پرینتر استوک

تعمیر فتوکپی شارپ

خطای دستگاه کپی شارپ

چرا افزایش کیفیت چاپ پرینتر مهم است

کارتریج‌های اورجینال

شارژ کارتریچ

چرا پرینترهای اچ پی

خرید پرینتر استوک

تعمیر کار پرینتر

تعمیرات تخصصی پرینتر