خیابان شهید مطهری ابتدای خیابان فجر پلاک ۵۵ واحد ۳

در این مقاله قصد داریم به بررسی اقلام مصرفی پرینترها نظیر موتور پرینتر، کارتریج پرینتر، فیوزینگ پرینتر لیزری و سایر موارد از این قبیل بپردازیم.

 

اقلام مصرفی پرینترها

پرینتر را می‌توان به عنوان یک دستگاه‌ جانبی تعریف کرد که به طور خاص برای چاپ تصاویر و متون روی کاغذ استفاده می‌شود. انواع مختلفی از پرینترها در دسترس هستند که شامل پرینترهای کلاسیک مبتنی بر تونر، پرینتر حرارتی، پرینتر لیزری، پرینتر سه بعدی، پرینتر جوهرافشان و سایرموارد می‌شوند. هر کدام از این چاپگرها، کاربردهای متفاوتی دارند و در نتیجه شامل قطعات مختلفی می‌شوند. برای اینکه بتوانید از پرینتر خود به درستی استفاده کنید و با تعویض قطعات پرینتر در زمان مناسب از استهلاک پرینتر جلوگیری کنید، باید اقلام مصرفی پرینترها را بشناسید. در این مقاله می‌خواهیم انواع اقلام مصرفی پرینترها و کاربرد آن‌ها را به شما معرفی کنیم. 

 

زمان مطالعه مورد نیاز: 7 دقیقه

 

کاربرد پرینترها

استفاده از دستگاه‌های پرینتر به نوع دستگاه و هدف استفاده از آن بستگی دارد.

 

 

- استفاده از پرینتر:

 

  • استفاده شخصی از پرینتر: چاپ تصاویر و اسناد شخصی

  • استفاده عمومی از پرینتر: چاپ اسناد برای مقاصد عمومی

  • استفاده تجاری از پرینتر: چاپ اسناد تجاری با پرینترهای سطح بالا

  • استفاده بازاریابی از چاپگر: چاپ تبلیغات و بنرهای بازاریابی، با استفاده از پرینترهای رنگی و سطح بالا.

 

برای مطالعه بیشتر:  خرید پرینتر استوک

 

انواع پرینتر کدام‌اند؟

- انواع پرینتر:

 

  • پرینترهای جوهرافشان

  • پرینتر لیزری

  • پرینترهای سه بعدی

  • پرینترهای جوهر جامد

  • پرینترهای ماتریس نقطه‌ای

  • پرینترهای چند منظوره

  • پرینترهای حرارتی

اقلام مصرفی پرینترهای اچ پی تعمیر

 

برای مطالعه بیشتر:  راهنمای خرید پرینتر استوک

 

خرید پرینتر از برند hp تعمیر

شرکت اچ پی تعمیر مفتخر است که با سال‌ها تجربه در حوزه فروش دستگاه‌های کپی و پرینتر، بهترین و باکیفیت‌ترین دستگاه پرینتر را در اختیار شما قرار دهد. اگر می‌خواهید یک دستگاه پرینتر متناسب با کار خود با قیمتی مناسب خریداری کنید، برند ما می‌تواند به شما کمک کند. برای استعلام قیمت انواع چاپگر می‌توانید با کارشناسان فروش ما در تماس باشید. شرکت اچ پی تعمیر پرینتر استوک را با تضمین قیمت و کیفیت به شما ارائه می‌دهد و می‌توانید با خیالی آسوده، خرید خود را انجام دهید. پرینترهای اچ پی که از مرکز خرید پرینتر اچ پی تعمیر تهیه می کنید، دارای شرایط ویژه ای هستند که این شرایط شامل: خدمات پس از فروش پرینترهای hp، تعمیر پرینتر اچ پی، نمایندگی تعمیر پرینترهای hp، سرویس پرینترهای hp، خدمات پس از فروش hp، تعمیرات تخصصی پرینترهای hp و شارژ پرینترهای hp در محل می باشند و در صورت نیاز به نمایندگی تعمیرات پرینتر hp، تعمیر کار پرینتر و مرکز تعمیرات پرینترهای hp می توانید با شرکت ما تماس بگیرید.

 

 

اقلام مصرفی پرینترها

پرینترها از قطعات بسیاری تشکیل شده‌اند و به همین دلیل آشنایی با این قطعات و اقلام مصرفی پرینترها برای هر فردی که با ماشین آلات اداری سروکار دارد، ضروری است.

 

- قطعات مصرفی پرینترها:

 

۱. موتور پرینتر

در همه دستگاه‌های پرینتر از یک یا چند موتور جهت گردش چرخ دنده‌ها و قطعات مکانیکی استفاده می‌شود. از موتور پرینتر برای هدایت دستورات الکترونیکی به مکانیکی، به گردش درآوردن چرخ دنده‌های چاپگر و رول‌های هدایت و پیکاپ دستگاه استفاده می‌شود.

 

برای مطالعه بیشتر:  فروش پرینتر استوک

 

۲. خنک‌‌ کننده پرینتر (فن دستگاه)

در برخی پرینترها به خصوص پرینترهای لیزری که دارای فیوزینگ هستند، از فن برای خنک کردن دستگاه چاپگر استفاده می‌شود تا قطعات آب نشده و بردهای پرینتر داغ نشوند. در پرینترهایی که فیوزینگ دارند، حرارت بالای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد بوده و در زمان پرینت، دمای دستگاه و قطعات خیلی بالا می‌رود. به همین دلیل به قطعه‌ای برای خنک کردن دستگاه پرینتر نیاز است.

 

 

۳. کاغذکش‌ها

وقتی شما کاغذی را داخل سینی دستگاه پرینتر قرار می‌دهید و دستور پرینتر را به دستگاه ارسال می‌کنید، چاپگر به قطعه‌ای نیاز دارد که کاغذ را به داخل دستگاه بکشد. در همه انواع پرینترها، قطعه مشترکی به نام کاغذکش وجود دارد که وظیفه کشیدن کاغذ به داخل دستگاه و هدایت آن به داخل و خروجی دستگاه چاپگر را برعهده دارد.

 

 

اقلام مصرفی پرینتر شرکت اچ پی تعمیر

۴. هد پرینتر

در پرینترهای جوهرافشان و سوزنی از قطعه‌ای به نام هد پرینتر استفاده می‌شود که تمایز بین این پرینترها و پرینترهای لیزری را نشان می‌دهد. در این مدل چاپگرها از هد پرینتر برای چاپ تصاویر و متون روی کاغذ استفاده می‌شود.

 

۵. کابل‌های فلت و سیم‌های رابط قطعات

در همه انواع پرینترها برای متصل کردن قطعات الکترونیکی، بردها، فن، موتور، سنسورها و سایرموارد از کابل‌های مخصوصی استفاده می‌شود.

 

۶. کارتریج پرینتر

در همه مدل‌های پرینتر از کارتریج استفاده می‌شود. کارتریج در واقع منبع رنگی دستگاه چاپگر است و بدون وجود آن، هیچ چاپی روی کاغذ انجام نمی‌شود. همه پرینترها کارتریج دارند؛ اما مدل‌های آن متفاوت است. به عنوان مثال در پرینترهای لیزری کارتریج به صورت پودر، در پرینترهای جوهر افشان به صورت مایع و در پرینترهای سوزنی به صورت ریبون است. همچنین در برخی پرینترها از کارتریج تونر و در برخی دیگر از کارتریج جوهر استفاده می‌شود. اگر شارژ کارتریج دستگاه تمام شود و کارتیج خالی باشد، نمی‌توانید چاپ روی کاغذ را انجام دهید.

 

 

- شارژ کارتریج پرینتر

کارتریج به محفظه‌ای می‌گویند که جوهر یا تونر داخل آن ریخته می‌شود. اگر تونر یا جوهر کارتریج به اتمام برسد، صفحات کم‌رنگ چاپ می‌شوند یا هیچ تصویر و متنی روی کاغذ چاپ نمی‌شود. در این حالت، متوجه می‌شوید که باید شارژ کارتریج انجام دهید. با شارژ کارتریج، دوباره کیفیت چاپ دستگاه به حالت اولیه بازمی‌گردد. شارژ به موقع کارتریج هم باعث چاپ پررنگ و باکیفیت می‌شود و هم طول عمر دستگاه پرینتر را افزایش می‌دهد. شما می‌توانید شارژ کارتریج پرینتر خود را به شرکت اچ پی تعمیر بسپارید. نمایندگی تعمیرات دستگاه پرینتر برند ما، خدمات شارژ کارتریج در محل را به شما ارائه می‌دهد. اگر تونر یا جوهر کارتریج دستگاه شما تمام شده، تنها کافی است با کارشناسان ما در تماس باشید تا در سریع‌ترین زمان ممکن به آدرس اعلام‌شده شما اعزام شوند و شارژ کارتریج را انجام دهند.

 

شارژ و خرید کارتریج در اچ پی تعمیر

 

۷. فیوزینگ پرینتر لیزری

یکی از مهم‌ترین قطعات پرینترهای لیزری، فیوزینگ (فیوزر) است که باعث ذوب شدن تونر (پودر) روی کاغذ می‌شود. در صورتی که فیوزینگ دستگاه پرینتر با مشکل مواجه شود، باید آن را تعمیر یا تعویض کرد که می‌توانید تعمیر فیوزینگ چاپگر لیزری خود را به کارشناسان برند ما بسپارید.

 

 

۸. غلطک پرس پرینتر لیزری

یکی از اقلام مصرفی پرینترها، غلطک پرس یا غلطک فشار است که در فیوزینگ، کاغذ را به سمت هیتر فشار می‌دهد و بدین ترتیب پودر به خوبی روی کاغذ می‌چسبد. غلطک فشار در واقع یک شفت فلزی است که با پلاستیک، پلی اورتان، پلی آمید، فیبر، فوم یا لایه‌های نرم دیگر روکش شده و در لایه آخر آن از پلاستیک نسوز استفاده می‌شود. طول عمر غلطک پرس به نحوه استفاده شما از دستگاه چاپگر بستگی دارد.

 

 

- عوامل موثر در طول عمر غلطک پرینتر:

 

  1. شل شدن یا چروکیده شدن پوسته غلطک پرس از شدت گرمای زیاد هیتر به علت کار مداوم پرینتر

  2. ساییده شدن این غلطک با لبه برش تیز به علت استفاده از کاغذهای نامناسب یا تکه تکه شدن آن تحت فشار و گرما

  3. عملکرد دیرتر یا زودتر غلطک به علت خرابی گیربکس پرینتر و سوختن آن توسط هیتر

  4. قرار دادن مجدد کاغذی که پرینت شده داخل پرینتر و پیچیدن کاغذ به دور هیتر یا غلطک پرینتر.

 

۹. سپریشن پد

یکی دیگر از قطعات مصرفی پرینترها، سپریشن پد است که قطعه‌ای از سیستم کاغذکش می‌باشد. سپریشن پد در پرینترهایی که قابلیت تغذیه خودکار دارند، مورد استفاده قرار می‌گیرد. این قطعه از تغذیه هم‌زمان بیش از یک کاغذ ممانعت می‌کند. اگر دستگاه پرینتر چند کاغذ را به صورت هم‌زمان به داخل می‌کشد، به احتمال زیاد مشکل از سپریشن پد است و باید تعویض شود.

 

 

۱۰. یونیت لیزر پرینتر در پرینتر لیزری

در پرینترهای لیزری به جای نور از لیزر برای چاپ روی کاغذ استفاده می‌شود. یونیت لیزر از اجزای مختلفی تشکیل شده که شامل برد لیزر، لیزر، برد موتور گرداننده و آینه‌های کوچک عدسی می‌شود. خرابی یونیت لیزر می‌تواند به علت خرابی هر کدام از این قطعات باشد. در صورت کثیف شدن لنزهای یونیت لیزر، تار بودن اسناد یا تصاویر چاپ شده، پایین بودن کیفیت چاپ و سایر موارد می‌توانید متوجه مشکل در یونیت لیزر شوید که نیاز به تعمیر یا تعویض دارد.

 

تعمیر پرینتر در نمایندگی تعمیرات تخصصی برند ما

اگر مشکلی برای پرینتر شما پیش آمده و نمی‌دانید که کدام یک از این قطعات دچار مشکل شده‌اند و باید تعمیر یا تعویض شوند، می‌توانید با کارشناسان اچ پی تعمیر در تماس باشید. تنها کافی است با کارشناسان برند ما تماس بگیرید و مشکل را مطرح کنید تا راهنمایی لازم به شما ارائه شود. اگر مشکل پرینتر خیلی جدی نباشد و بتوان آن را در محل مشتری تعمیر کرد، کارشناسان ما به آدرس اعلام‌شده مشتری اعزام می‌شوند و خدمات تعمیر پرینتر در محل را برای مشتری ارائه می‌دهند. اما در صورتی که مشکل جدی باشد، دستگاه پرینتر به مرکز تعمیرات تخصصی برند ما آورده شده و تعمیرکاران ماهر و مجرب دست به کار می‌شوند تا مشکل را تشخیص داده و دستگاه چاپگر را تعمیر کنند. همچنین باید بگوییم که هزینه تعمیر دستگاه پرینتر در مرکز تخصصی تعمیرات برند ما بسیار مناسب بوده و تمامی خدمات شامل گارانتی می‌شوند. بدین ترتیب که اگر پس از تعمیر دستگاه، پرینتر مجدد دچار همان خرابی قبل شود، کارشناسان ما بدون دریافت هزینه، دستگاه را تعمیر می‌کنند. هر قطعه‌ای که نیاز به تعویض داشته باشد، باکیفیت‌ترین قطعات جایگزین آن ها خواهد شد و هیچ نگرانی از این بابت نخواهید داشت. پس اگر دستگاه پرینتر شما با مشکل مواجه شده، تلفن را بردارید و با ما تماس بگیرید تا در سریع‌ترین زمان ممکن و با کمترین هزینه دستگاه پرینتر شما تعمیر شود و به دستتان برسد. شرکت اچ پی تعمیر علاوه بر زمینه های تعمیرات پرینترهای اچ پی، تعمیر پرینتر hp در محل و تعمیر پرینترهای سامسونگ در زمینه های تعمیر اسکنر hp، تعمیر اسکنر کانن، تعمیر فتوکپی شارپ، تعمیر فکس پاناسونیک و خرید پرینترهای لیزری رنگی نیز فعالیت می کند. 

 

تعمیر پرینتر در محل با hp تعمیر

 

 

سخن پایانی در مورد اقلام مصرفی پرینترها

همان‌طور که گفتیم، از دستگاه‌های پرینتر برای چاپ تصاویر و متون روی کاغذ استفاده می‌شود که به یک دستگاه ضروری برای مشاغل خانگی و سازمان‌ها تبدیل شده است. در این مقاله سعی کردیم اقلام مصرفی پرینترها را به شما معرفی کنیم تا بتوانید به خوبی از دستگاه پرینتر خود نگه‌داری کنید. از اینکه تا انتهای مقاله با ما همراه بودید، از شما متشکریم. امیدواریم این مقاله برایتان مفید بوده باشد و با اطلاعات ارائه‌شده بتوانید بهترین استفاده را از دستگاه چاپگر خود داشته باشید.

 

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha

برچسب ها :

پرینتر

اچ پی تعمیر

hp تعمیر

اقلام مصرفی پرینترها

اقلام مصرفی پرینتر

پرینتر لیزری

پرینتر جوهرافشان

چاپگر

چاپگر لیزری

تعویض قطعات پرینتر

پرینترهای جوهرافشان

پرینترهای ماتریس نقطه‌ای

پرینترهای چند منظوره

پرینتر چندکاره

پرینتر چند کاره

دستگاه کپی

فروش پرینتر

فروش دستگاه کپی

خرید دستگاه پرینتر

دستگاه پرینتر

استعلام قیمت انواع چاپگر

قطعات مصرفی پرینترها

قطعات مصرفی پرینتر

قطعات پرینتر

موتور پرینتر

کاربرد پرینترها

انواع پرینتر

استفاده از پرینتر

استفاده پرینتر

خنک‌‌ کننده پرینتر

فن پرینتر

هد پرینتر

کارتریج پرینتر

شارژ کارتریج پرینتر

فیوزینگ پرینتر لیزری

یونیت لیزر پرینتر در پرینتر لیزری

تعمیر پرینتر

تعمیر پرینتر hp

تعمیر فوری پرینتر

دستگاه چاپگر

کارتریج

شارژ کارتریج

شارژ کارتریج درمحل

شارژ کارتریج در محل

غلطک پرس پرینتر

8 روش برای مراقبت از پرینترهای جوهرافشان

خرید چاپگر

خرید پرینتر

خرید پرینتر استوک

hp tamir

فروش چاپگر و پرینتر

5 نمونه از بهترین پرینترهای لیزری خانگی Hp

راهنمای خرید پرینتر استوک

اقلام مصرفی پرینترها اپسون

اقلام مصرفی پرینترها اچ پی

اقلام مصرفی پرینترها جوهری

اقلام مصرفی پرینترها چیست

اقلام مصرفی پرینترها حرارتی

اقلام مصرفی پرینترها خانگی

اقلام مصرفی پرینترها خانگی سامسونگ

اقلام مصرفی پرینترها سامسونگ

اقلام مصرفی پرینترها فروش

اقلام مصرفی پرینترها خرید

اقلام مصرفی پرینترها قیمت

اقلام مصرفی پرینترها لیزری

اقلام مصرفی پرینترهای پاناسونیک

اقلام مصرفی پرینترها خانگی hp

اقلام مصرفی پرینترها خاص

اقلام مصرفی پرینترها پاناسونیک

شارژ و خرید کارتریج در اچ پی تعمیر

شارژ و خرید کارتریج

تعمیر پرینتر در محل با hp تعمیر

تعمیر پرینتر در محل

هزینه تعمیر پرینتر در محل

5 نمونه از بهترین پرینترهای لیزری خانگی hp

خدمات پس از فروش پرینترهای hp

نمایندگی تعمیرات پرینترهای hp

سرویس پرینترهای hp

سرویس پرینترهای hp در محل

شارژ پرینترهای hp در محل

تعمیر اسکنر hp

تعمیر اسکنر

تعمیر اسکنر کانن

تعمیر فکس پاناسونیک

تعمیر فکس پاناسونیک در محل

خرید پرینترهای لیزری رنگی

تعمیر پرینتر سامسونگ

تعمیر پرینترهای سامسونگ در محل

تعمیر پرینتر اچ پی

تعمیر پرینتر استوک

تعمیر پرینتر hp تعمیر

تعمیر پرینتر hp در محل

خرید پرینترهای لیزری

خرید پرینترهای جوهر افشان

تعمیرات تخصصی پرینترهای hp

نمایندگی تعمیر پرینترهای hp

خدمات پس از فروش hp

نمایندگی تعمیرات پرینتر hp

تعمیر کار پرینتر

مرکز تعمیرات پرینترهای hp

تعمیرات پرینترهای اچ پی

تعمیر پرینترهای سامسونگ

پرینتر استوک

شارژ پرینترهای hp

تعمیر فتوکپی شارپ

انواع پرینتر کدام اند

انواع پرینترها کدام اند

چرا پرینترهای اچ پی

تعمیرات تخصصی پرینتر

سرویس پرینتر

مرکز خرید پرینتر

فروش پرینتر استوک

نمایندگی پرینتر hp