خیابان شهید مطهری ابتدای خیابان فجر پلاک ۵۵ واحد ۳

تنوع امکانات فنی به‌روز و تفاوت در فناوری چاپ پرینترهای اچ‌پی دو عامل اصلی تفاوت قیمت پرنترهای اچ‌پی هستند که در مقاله زیر به آن‌ها می‌پردازیم.

 

آیا می‌دانید علل تفاوت قیمت پرینتر اچ پی چیست؟ آیا با مدل‌های مختلف پرینترهای اچ پی آشنایی دارید؟ آیا تجربه استفاده از پرینترهای مختلف اچ پی را در منزل یا محیط کار داشته‌اید؟ پرینترها این روزها مصارف استفاده بسیار بالایی دارند و برای برخی، ادامه زندگی بدون دستگاه پرینترشان غیرممکن است. پرینترهای مختلف امکانات جانبی و ویژگی‌های فنی مختلفی با هم دارند و در مدل‌های مختلفی طراحی شده‌اند. تفاوت اصلی مدل‌های مختلف و گسترده پرینترها به فناوری ساخت و فناوری چاپ و پرینت آن‌ها برمی‌گردد که زمینه‌ساز تفاوت در قیمت خرید پرینتر اچ پی می‌شود. اگر قصد کسب اطلاعات تکمیلی بیشتری در این زمینه دارید، تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید.

 

 

پرینترها جایگزین دستگاه کپی

پرینتر این روزها جای دستگاه‌های کپی قدیمی را گرفته‌اند. دستگاه‌های چاپ و کپی قدیمی اغلب تک کاره بودند و صرفاً امکان کپی گرفتن و ایجاد نمونه‌های تکراری از اسناد کاغذی فیزیکی را فراهم می‌کردند. با پیشرفت فناوری و منسوخ شدن نسخه‌های کاغذی و فیزیکی که مصادف با ظهور اینترنت، همه‌گیری استفاده از کامپیوتر و ظهور اسناد در قالب‌های مختلف مایکروسافت ورد (Word)، اکسل (Excel)، پاورپوینت (Power Point)، PDF و فرمت‌های مشابه دیگر بود، دستگاه‌های چاپ و کپی قدیمی دیگر قابل استفاده نبودند.

 

پرینتر استوک اچ‌پی، پرینتر قیمت خوب اچ پی، اچ پی تعمیر

 

پرینترها با امکان متصل شدن به دیوایس‌های مختلف الکترونیکی مانند کامپیوتر، لپتاپ، دوربین عکاسی، گوشی‌های هوشمند، تبلت و سایر دیوایس‌های حافظه دار به بازار عرضه شدند. پرینترها با متصل شدن به این دیوایس‌ها، امکان چاپ و پرینت کردن اسناد دیجیتالی را فراهم کردند. یکی از برندهایی که سابقه طولانی و درخشانی در زمینه تولید و خدمات پس از فروش پرینتر دارد، برند معروف اچ پی است. تولیدات این برند از کیفیت ساخت و طول عمر بسیار بالایی برخوردار هستند و تمام نیازهای کاربران را کاور می‌کنند.

پرینترهای امروزی اچ پی با امکانات جانبی و مشخصه‌های فنی مختلفی وارد بازار می‌شوند تا تمام نیازهای مختلف کاربران را پوشش دهند. همین تفاوت در ساختار و امکانات فنی در کنار فناوری چاپ، منجر به تفاوت قیمت پرینتر HP می‌شوند.

 

برای مطالعه بیشتر: خطای دستگاه کپی شارپ

 

 انواع پرینترهای HP

 

  • پرینتر اچ پی جوهر افشان (inkjet)

  • پرینتر اچ پی لیزری سیاه‌ و سفید (monochrome printer)

  • پرینتر hp لیزری رنگی (Laser color printer)

  • پرینتر hp چند کاره (Multifunction)

  • پرینتر hp قابل حمل (Portable Printer)

  • پرینتر hp سه بعدی (3D Printer)

  • پرینتر اچ پی سوزنی (ضربه‌ای) (dot printer)

  • پلاتر یا رسام (Plotter or Tracer)

  • پرینتر hp حرارتی (Thermal printer)

  • پرینتر اچ پی LED

  • پرینتر اچ پی همه در یک AIO (All In One)

 

خرید پرینتر استوک از hp تعمیر

 

 

مهم‌ترین علت تفاوت قیمت پرینتر اچ پی، نوع و مدل پرینتر است و تفاوت اساسی مدل‌های مختلف پرینترها با هم، به فناوری چاپ آن‌ها برمی‌گردد. تمام این پرینترها در دو مدل چاپگر رومیزی و چاپگر ایستاده برای مصارف خانگی و اداری طراحی شده‌اند. در ادامه با فناوری ساخت و فناوری چاپ مدل‌های مختلف پرینتر از نزدیک آشنا خواهیم شد.

 

برای مطالعه بیشتر: تعمیر پرینتر hp در محل

 

- پرینتر اچ پی جوهر افشان

اساس کار و فناوی چاپ پرینترهای جوهر افشان، پاشیدن و پرتاب جوهر در ابعاد و قطره‌های بسیار ریز بر روی کاغذ به منظور ایجاد نوشته و تصاویر است. از پرینترهای جوهر افشان اچ پی، بیشتر در منزل، عکاسان دیجیتال و افراد در دفاتر طراحی و گرافیک استفاده می‌شود. در این پرینترها، کارتریج جوهری جای کارتریج تونری را گرفته است. پرینترهای جوهر افشان کیفیت و سرعت قابل قبولی برای چاپ دارند؛ اما کیفیت آن‌ها نسبت به پرینترهای لیزری پایین‌تر است.

 

قیمت پرینتر اچ پی، پرینتر استوک اچ پی، اچ پی تعیر

 

- پرینتر hp لیزری سیاه‌ و سفید و رنگی

پرینترهای لیزری پرفروش‌ترین پرینترها هستند و عمومیت بیشتری نسبت به دیگر پرینترها دارند. اساس کار پرینتر لیزری بدین صورت است که با چرخش یک درام حساس به نور و شارژ شدن این قطعه توسط برق، لیزر تعبیه شده شروع به تابش کرده و الگوی چاپ از این طریق روی درام نقش می‌‌بندد. این پرینترها برای ایجاد برق استاتیک و الکتریسیته ساکن برای ذوب کردن تونر روی درام، از لیزر و آینه‌های چرخان استفاده می‌کنند. سپس کاغذ ورودی توسط فیوز گرم شده و جوهر تونر طبق الگویی که لیزر ورودی برای درام مشخص کرده است، روی کاغذ می‌چسبد.

پرینترهای لیزری سرعت و کیفیت چاپ بسیار بالایی دارند و برای کار در محیط‌های کاری و حجم بالا بسیار مناسب هستند. با توجه به فناوری چاپ، این پرینترها قیمت تمام شده چاپ به ازای صفحه پایینی دارند و استفاده از آن‌ها برای چاپ‌های تعداد بالا کاملاً اقتصادی است.

اساس کار پرینترهای لیزری سیاه و سفید  و رنگی شبیه به هم است، با این تفاوت که در پرینتر لیزری رنگی، تونرهای CMYK جایگزین جوهر شده‌اند. از این پرینترها برای ایجاد تصاویر گرافیکی و عکس‌های باکیفیت استفاده می‌شود. این پرینترها تمام نیازهای عکاسان و گرافیست‌های حرفه‌ای را پوشش می‌دهند. 

 

برای مطالعه بیشتر: فروش پرینتر استوک

 

استعلام قیمت پرینترهای hp تعمیر:

 

برای خرید و استعلام قیمت پرینتر hp با متخصصان اچ پی تعمیر تماس بگیرید

 

 

خرید پرینتر HP. CANON, سامسونگ و اپسون از اچ پی تعمیر

 

- پرینتر اچ پی چند کاره

پرینترهای چند کاره معمولاً ۳ کار پرینت، فکس و اسکن را با هم انجام می‌دهند. این پرینترها برای محیط‌های اداری که نیاز به هر سه این دستگاه‌ها داشته؛ اما فضای کافی برای خریداری جداگانه آن‌ها را ندارند، بسیار مناسب است. ایراد پرینترهای چندکاره این است که در صورت معیوب شدن هر کدام از بخش‌های دستگاه پرینتر چند کاره، کارکرد کل دستگاه چاپگر از کار افتاده و مختل می‌شود. برای مثال اگر فکس دستگاه کار نکند، از پرینتر و اسکنر آن هم نمی‌توان استفاده کرد.

 

برای مطالعه بیشتر: پرینترهای ارزان قیمت hp

 

- پرینتر hp قابل حمل

پرینترهای قابل حمل در انواع پرینترهای لیزری، حرارتی (ریبون) و جوهر افشان وجود دارند. اساس کار پرینتر لیزری قابل حمل هیچ تتفاوتی با پرینتر لیزری رومیزی و ایستاده ندارد. تنها تفاوت در ابعاد و وزن دستگاه و امکانات فنی است که در اختیار کاربر قرار می‌دهند. این پرینترها وزن بسیار سبکی دارند و با توجه به ابعاد کوچک‌شان، برای مسافرت‌های کاری بسیار مناسب هستند. کیفیت و سرعت چاپ این پرینترها چندان بالا نیست و انرژی موردنیاز خود را از باتری‌های قابل شارژ تأمین می‌کنند.

 

برای مطالعه بیشتر: تعمیر فتوکپی شارپ

 

- پرینتر اچ پی سه بعدی

پرینترهای سه بعدی توانایی خلق اجسام سه بعدی با متریال‌های مختلف را دارند. اساس کار به این صورت است که شکل مورد نظر را با برنامه‌های سه بعدی وارد حافظه پرینتر کرده و پرینتر، شکل هایی را ایجاد می‌کند. از این پرینترها همچنین برای چاپ کردن اشکال مختلف روی لیوان‌ها، ماگ‌ها و ظروف غذا استفاده می‌کنند.

 

برای مطالعه بیشتر: شارژ کارتریج

 

- پرینتر اچ پی سوزنی (ضربه‌ای)

 

 

قیمت پرینتر اچ پی، پرینتر استوک قیمت مناسب، پرینتر دست دوم قیمت خوب، اچ پی تعمیر

 

پرینتر سوزنی نوعی چاپگر است که از سوزن‌هایی استفاده می‌کند که به سمت کاغذ پرتاب می‌شوند و فرآیند چاپ را انجام می‌دهند. این چاپگرها از جمله قدیمی‌ترین پرینترها هستند و نمی‌توانند چاپ با کیفیت بالا ایجاد کنند. همچنین سرعت چاپ در این پرینترها بسیار پایین است و صدای زیادی هم تولید می‌کنند.

 

برای مطالعه بیشتر: راهنمای خرید پرینترهای hp

 

- پلاتر یا رسام

رسام همان طور که از نامش مشخص است، دستگاهی برای رسم اشکال و خطوط صاف و منحنی است و بیشتر در نقشه‌کشی‌های صنعتی، چاپ نمودارها، ساخت تابلوهای تبلیغاتی و چاپ شکل‌های گرافیکی کاربرد دارند. پلاترها تصاویر خروجی را در عرض‌های بالا چاپ کرده و با رسم نقطه‌های مستقل و ریز و سپس قرار دادن آن‌ها در کنار هم، می‌تواند تصاویر و اشکال گرافیکی مختلف را با رزولوشن بسیار خوب پرینت کنند. حداکثر سایز پرینت این پرینترها سایز کاغذ A3 است.

رسام‌ها یا پلاترها نیز فناوری چاپ مختلفی دارند و از فناوری چاپ لیزری، جوهرافشان و قلمی برای ترسیم خطوط و شکل‌ها استفاده می‌کنند. فناوری چاپ قلمی به این صورت است که از یک یا چند قلم رنگی مختلف، خطوط و اشکال موردنظر کاربر را روی کاغذ می‌کشند. این پرینترها برای تهیه متن چندان مناسب نیستند.

 

برای مطالعه بیشتر: مرکز تعمیرات پرینترهای hp

 

- پرینتر hp حرارتی

پرینتر حرارتی به پرینتری می‌گویند که از گرما برای تولید تصویر روی کاغذ استفاده می‌کند. با توجه به کیفیت و سرعت چاپ، پرینتر حرارتی به طور فزاینده‌ای محبوب شده و بیشتر در صنایع هواپیمایی، بانک‌داری، خرده فروشی، خواربار فروشی و صنایع بهداشتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. چاپ حرارتی تا حد زیادی به کاغذهای حرارتی برای تولید تصاویر وابسته است. همچنین این مدل پرینترهای اچ پی به دلیل سرعت چاپ بالا، در ایجاد لیبل محبوبیت زیادی دارند. شرکت اچ پی تعمیر علاوه بر زمینه های تعمیرات پرینترهای اچ پی، تعمیر پرینتر کانن، تعمیر پرینتر hp در محل و تعمیر پرینترهای سامسونگ در زمینه های تعمیر اسکنر hp، تعمیر اسکنر کانن، تعمیر فکس پاناسونیک، خرید پرینتر hp و خرید پرینترهای لیزری رنگی نیز فعالیت می کند. 

 

تعمیرات تخصصی پرینترهای hp

 

- پرینتر اچ پی LED

پرینترهای LED هنوز به اندازه پرینترهای جوهرافشان و لیزری عمومیت پیدا نکرده اند؛ اما به زودی با توجه به ویژگی‌های فوق‌العاده‌ای که دارند، جایگاه خود در صنعت را پیدا خواهند کرد. اساس کار پرینتر LED تا حدودی با پرینتر لیزری یکسان است.

پرینتر LED برای ذوب کردن تونر رنگی و سیاه از سیستم پرینتر لیزری شامل درام، تونر و فیوز استفاده می‌کند؛ اما تفاوت اصلی این جا است که پرینتر LED برای چاپ کردن متن نهایی که از طریق لیزر ورودی روی درام هک شده است، از رشته چراغ‌های LED به جای آینه‌های چرخان استفاده می‌کند.

پرینترهای LED سروصدای بسیار کمی تولید می‌کنند، فضای کمتری اشغال می‌کنند، استهلاک بسیار پایینی دارند و سرعت و کیفیت چاپ بالا را با مصرف انرژی کمری در اختیار کاربر قرار می‌دهند.

 

برای مطالعه بیشتر: نمایندگی تعمیرات پرینتر hp

 

- پرینتر اچ پی همه در یک AIO

پرینترهای آل این وان تمامی کارهای چاپ، پرینت، اکسن و فکس را انجام می‌دهند بدون اینکه نیازی به کامپیوتر داشته باشند. با یک پرینتر آل این وان می‌توانید اسناد کاغذی ود را اسکن کرده و در لحظه آن را فکس کنید. با این پرینتر می‌توانید اسناد کاغذی را اسکن کرده و روی حافظه دستگاه برای پرینت‌های بعدی ذخیره کنید و برعکس، می‌توانید فلش خود را به دستگاه وصل کرده و بدون نیاز به کامپیوتر، اسناد دیجیتالی خود را بر روی کاغذ چاپ کنید.

 

قیمت پرینتر استوک

 

این پرینترها از انواع فناوری چاپ مانند لیزر، جوهرافشان و حرارتی برای چاپ کردن اسناد استفاده می‌کنند. پشتیبانی از EPrint، پشتیبانی از پورت‌های وردی متنوع، اشغال کمتر فضا و سرعت چاپ بالا از نکات مثبت این پرینتر است و از جمله نکات منفی آن می‌توان به کیفیت پایین چاپ و ظرفیت پایین سینی کاغذ ورودی اشاره کرد. این پرینترها برای استفاده در حجم کاری بالا مناسب نیستند.

 

همان طور که مشاهده کردید، پرینترهای مختلف با فناوری‌های مختلفی به چاپ و پرینت اسناد و تصاویر شما اقدام می‌کنند و همین تفاوت در فناوری چاپ، مدل‌های مختلف پرینترها را از هم تفکیک می‌کند. پرینترهای مختلف با فناوری چاپ مختلف، قیمت‌های مختلفی خواهند داشت.

 

در مقاله بعدی و قسمت دوم علل تفاوت پرینتر اچ پی، پرینترهای مختلف را از نظر تنوع و تعدد امکانات فنی مورد نقد و بررسی قرار خواهیم داد. پرینترهایی که از فناوری چاپ و پرینت یکسانی برخوردار هستند، با توجه به سطح امکاناتی که در اختیار کاربر قرار می‌دهند، قیمت های متفاوتی خواهند داشت.

 

برای مطالعه بیشتر: سرویس پرینترهای hp 

 

سخن پایانی تفاوت قیمت پرینترهای hp

در این مقاله در مورد علل اصلی تفاوت قیمت پرینتر اچ پی صحبت کردیم و متوجه شدیم که ۲ عامل تنوع امکانات فنی به‌روز و تفاوت در فناوری چاپ پرینترها، زمینه‌ساز تفاوت در قیمت انواع مختلف پرینترهای اچ پی می‌شود. همچنین با فناوری ساخت و فناوری چاپ انواع پرینترهای اچ پی از نزدیک آشنا شدیم و مزایا و معایب هر یک را از زوایای مختلف بررسی کردیم. اگر قصد خرید پرینتر استوک اچ پی را دارید، ابتدا نیازها و کاربری خود را مشخص کرده و سپس با توجه به فناوری چاپ مختلف دستگاه‌های چاپگر، پرینتر ایده‌آل خود را انتخاب و خریداری کنید. پرینترهای اچ پی که از مرکز خرید پرینتر اچ پی تعمیر تهیه می کنید، دارای شرایط ویژه ای هستند که این شرایط شامل: خدمات پس از فروش پرینترهای hp، تعمیر پرینتر اچ پی، نمایندگی تعمیر پرینترهای hp، سرویس پرینترهای hp، خدمات پس از فروش hp، تعمیرات تخصصی پرینترهای hp و شارژ پرینترهای hp در محل می باشند و در صورت نیاز به نمایندگی تعمیرات پرینتر hp، تعمیر کار پرینتر و مرکز تعمیرات پرینترهای hp می توانید با شرکت ما تماس بگیرید.

 

برای خرید و یا تعمیر پرینتر hp با متخصصان اچ پی تعمیر تماس بگیرید

 

 

 


پیشنهاد می‌کنیم این خبر را هم بخوانید:

 

خرید پرینتر مناسب hp tamir

 

چگونه یک پرینتر مناسب بخریم؟

انتخاب پرینتری مناسب می‌تواند کاری دلهره‌آور باشد. عوامل مختلفی در انتخاب پرینتر مناسب نقش دارند نظیر: چه مبلغی می خواهید برای پرینتر مورد نظر خود هزینه کنید، سایز چاپگر، سرعت پرینتر و چند کاره بودن پرینتر.

 

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha

برچسب ها :

علل تفاوت قیمت پرینتر

قیمت پرینتر اچ پی

قیمت پرینتر hp

پرینتر استوک

تفاوت قیمت پرینتر اچ پی

پرینتر اچ پی جوهر افشان

فکس

اسکنر

پرینتر لیزری قابل حمل

پرینتر hp قابل حمل

پرینتر اچ پی چند کاره

پرینتر لیزری

پرینتر hp لیزری

پرینتر سیاه و سفید

پرینتر رنگی

خرید پرینتر استوک از hp تعمیر

خرید پرینتر استوک

خرید پرینتر استوک وارداتی

قیمت خرید پرینتر استوک

خرید پرینتر استوک کانن

نکات خرید پرینتر استوک

خرید پرینتر استوک پاناسونیک

سامسونگ و اپسون

نمایندگی تعمیر پرینتر hp تعمیر

خرید پرینتر

خرید پرینتر رنگی

خرید پرینتر کار کرده

خرید پرینتر دست دوم

خرید پرینترهای لیزری

خرید پرینترهای جوهر افشان

قیمت پرینترهای hp

خدمات پس از فروش پرینترهای hp

نمایندگی تعمیرات پرینترهای hp

سرویس پرینترهای hp

سرویس پرینترهای hp در محل

شارژ پرینترهای hp در محل

شارژ پرینترهای hp

تعمیرات تخصصی پرینترهای hp

تعمیر پرینتر

تعمیر پرینتر hp

تعمیر پرینتر در محل

تعمیر پرینتر استوک

تعمیر پرینتر اچ پی تعمیر

تعمیر اسکنر hp

تعمیر اسکنر

تعمیر فکس پاناسونیک

تعمیر فکس پاناسونیک در محل

تعمیر فکس

خرید پرینترهای لیزری رنگی

تعمیر پرینتر اچ پی

تعمیر پرینتر اچ پی در تهران

تعمیر پرینتر hp تعمیر

تعمیر پرینتر hp در محل

تعمیر پرینتر سامسونگ

تعمیر پرینترهای سامسونگ در محل

پرینتر

نمایندگی تعمیر پرینترهای hp

خدمات پس از فروش hp

نمایندگی تعمیرات پرینتر hp

تعمیر کار پرینتر

مرکز تعمیرات پرینترهای hp

تعمیرات پرینترهای اچ پی

تعمیر پرینترهای سامسونگ

خطای دستگاه کپی شارپ

تعمیر فتوکپی شارپ

قیمت پرینتر

پرینترهای لیزری رنگی خانگی hp

شارژ کارتریج

کدهای خطای پرینتر hp

پرینترهای ارزان قیمت hp

راهنمای خرید پرینترهای hp

قیمت hp laserjet pro 400 m401d

قیمت hp laserjet pro 400 m401dn

قیمت hp laserjet pro cp1025

قیمت hp laserjet pro m1132mfp

قیمت hp laserjet pro m12a

قیمت hp laserjet pro mfp m127fn

قیمت پرینتر HP 1102W

قیمت پرینتر HP m12a

قیمت پرینتر HP 1102

قیمت پرینتر HP 1320

قیمت پرینتر HP 15a

قیمت پرینتر HP 3015

قیمت پرینتر HP 404n

قیمت پرینتر HP 426fdw

قیمت پرینتر HP m26a

قیمت پرینتر HP m26nw

قیمت پرینتر HP m130fw

قیمت پرینتر HP m15a

قیمت پرینتر HP m15w

قیمت پرینتر HP m28a

خرید پرینتر اچ پی

دستگاه پرینتر

تعمیر پرینتر کانن

خرید پرینتر hp

تعمیرات تخصصی پرینتر

فروش پرینتر استوک

مرکز خرید پرینتر