خیابان شهید مطهری ابتدای خیابان فجر پلاک ۵۵ واحد ۳

در این مقاله قصد داریم تا چند روش رفع مشکلات کارتریج جوهری پرینتر های hp را برای شما توضیح دهیم. برای تعمیر پرینتر و شارژ کارتریج تماس بگیرید. 02188865760

اگر صاحب خوش شانس پرینتر HP هستید، ممکن است با شرایطی روبرو شده باشید که پرینتر و کارتریج شما به درستی کار نمی کند. در این مقاله، چند استراتژی رایج را به اشتراک می‌گذاریم تا تجربه چاپ شما را آسان‌تر کرده و خطاهای کارتریج جوهری HP را رفع کنید.

 

خطای جوهر فیک یا غیر اورجینال

پس از نصب کارتریج، ممکن است پیام خطای «جوهر غیر اصلی» ظاهر شود. با این حال، می‌توانید به راحتی از شر این پیام خلاص شوید، فقط «ادامه»، «ادامه» یا «OK» را فشار دهید و سپس فرآیند چاپ را از سر بگیرید.

اگر همچنان پیام را دریافت می‌کنید، کارتریج‌های جوهر را از چاپگر خارج کنید. از پنبه های آغشته به آب گرم یا ایزوپروپیل الکل برای تمیز کردن تماس های روی کارتریج ها استفاده کنید. اجازه دهید چند دقیقه خشک شوند و دوباره داخل دستگاه قرار دهید.

 

خرابی کارتریج جوهری

این خطاها ممکن است به دلیل اختلال در ارتباط بین پرینتر و تراشه روی کارتریج ظاهر شوند. با این حال، یک راه حل ساده وجود دارد.

اگر با چنین مشکلی در کارتریج پرینتر HP مواجه شدید، ابتدا پرینتر را ریست کنید تا از هرگونه خطا یا خرابی بازیابی شود. سپس در حالی که چاپگر روشن است، سیم برق را از پرینتر جدا کنید. سیم برق را از منبع برق جدا کنید و 60 ثانیه صبر کنید. از آنجایی که چاپگر شما کمی استراحت داشت، سیم برق را دوباره به پریز دیواری و دستگاه وصل کنید. در نهایت پرینتر را روشن کنید تا ریست کامل شود.

اگر کمکی نکرد، کارتریج نشان داده شده را 2-3 بار بردارید و دوباره نصب کنید تا محکم در شکاف قرار گیرد. سپس پرینتر را خاموش کنید و تمام کارتریج ها را بردارید. یک پارچه بدون پرز بردارید و آن را در آب مقطر بریزید. کنتاکت های روی کارتریج را به آرامی پاک کنید تا هرگونه کثیفی یا باقی مانده پاک شود.

10 دقیقه صبر کنید تا کنتاکت ها خشک شوند و سپس کارتریج را تعویض کنید و مطمئن شوید که به طور ایمن در شکاف تعیین شده کلیک می کند. چاپگر را روشن کنید و به کار خود ادامه دهید.

 

کارتریج hp با جوهر کم

یکی از خطاهایی که می توانید در طول روال چاپ خود متوجه شوید، "Low Ink" است. ممکن است کمی عجیب به نظر برسد اما اگر اخیراً کارتریج را با کارتریج تازه عوض کرده باشید ممکن است دچار این مشکل کارتریج بشوید، بنابراین بیایید راهی برای تغییر وضعیت پیدا کنیم.

برای رفع مشکل کارتریج پرینتر HP، کارتریج نشان داده شده را بردارید و دوباره نصب کنید تا محکم در شکاف قرار گیرد. اگر همه کارتریج ها به درستی نصب شده اند، "OK" یا "Continue" را فشار دهید تا پیام پاک شود و چاپ از سر گرفته شود.

 

رفع مشکل خطای Incompatible Cartridge پرینتر hp

پیام "Incompatible Cartridge" ممکن است به شما علامت دهد که کارتریج در شکاف اشتباهی قرار گرفته است.

در صورت دریافت چنین خطایی، مطمئن شوید که شماره مدل کارتریج با مدل چاپگر شما و کشور/منطقه شما مطابقت دارد. پس از آن، بررسی کنید که آیا آنها به درستی در اسلات های مربوطه نصب شده اند یا خیر.

 

رفع خطای کارتیج missing یا آسیب دیده

دیگر خطاهای محبوب پرینتر HP عبارتند از کارتریج چرینتر گم شده یا شناسایی نشده است.
 
وقتی این پیام خرابی کارتریج جوهری HP را مشاهده کردید، چاپگر را خاموش کنید و قسمت داخلی پین ​​های تماس را بررسی کنید.
اگر یک (یا چند) از پین های تماس کمی خم شده است، آن را با ابزار تعمیر کنید تا زمانی که پین ​​به راحتی به تراشه کارتریج متصل شود. آنها را با یک پارچه مرطوب بدون پرز پاک کنید و به کار خود بازگردید.
 
 

اگر هنوز بعد از انجام دادن این مراحل مشکلات کارترج شما حل نشده است با ما تماس بگیرید

 

 

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha