خیابان شهید مطهری ابتدای خیابان فجر پلاک ۵۵ واحد ۳

در این مقاله با اصلی ترین اجزای پرینترها آشنا میشویم و مهم ترین اقلام مصرفی کارتریج را می شناسیم.

 

اقلام مصرفی کارتریج

طبیعتا اگر بخواهیم تمامی اجزا و مواد مصرفی در پرینترها را مورد بحث قرار دهیم، این کار ممکن است چند روز به طول بیانجامد اما در این مقاله به طور خلاصه به شرح مواد مصرفی و اقلام مصرفی پرینترها و کارتریج پرداخته ایم. ابتدا این اجزا را نام برده و سپس به بررسی و توضیح هر کدام از اجزا پرینتر می پردازیم تا هنگام خرید پرینتر بتوانیم بهترین انتخاب را انجام دهیم. 

 

 

زمان مطالعه موردنیاز: 5 دقیقه

 

شاید اولین و مهمترین جز در هر پرینتر، کارتریج پرینتر است، که این کارتریج ها معمولا به صورت اصل و طرح به فروش می رسد که در یکی از مقالات به طور مفصل به آن پرداخته شده است.

 

کارتریج پرینتر hp تعمیر

 

درام پرینتر hp تعمیر
  • درام پرینتر

جز دیگر اصلی درام است که یکی از اجزا اصلی در پرینتر لیزری می باشد که نقش انتقال دهنده تصویر از پرینتر لیزری بر روی کاغذ برای تولید چاپ نهایی را دارد. درام در دستگاه های کپی هم وجود دارد. تفاوت درام در دستگاه های کپی و پرینتر نحوه انتقال تصاویر به درام است. براساس نوع کارایی دستگاه کپی و پرینتر لیزری درام را برای ایجاد تصویر واضح و شفاف تر انتخاب می کنند.

 

برای مطالعه بیشتر: مرکز تعمیرات پرینترهای hp

 

- جنس درام:

در هنگام تعمیر پرینتر باید توجه داشت که درام از جنس سلنیوم و یا مواد دارای حساسیت نسبت به نور پوشیده شده است که این مواد هادی الکتریسیته هستند. دستگاه کپی و یا پرینتر، نور یا لیزری را که بر روی شکل تابانده و در حافظه خود ذخیره کرده است را پس از آن بر روی لایه بیرونی درام می تاباند. در واقع به درام توسط سیم هاله نوری یا سیمی که الکتریسیته در سراسر آن جریان دارد، بار مثبت داده می شود. این بار همان نور یا لیزری است که دستگاه کپی و یا پرینتر بر روی شکل تابانده و در حافظه خود ذخیره می کند و درام ویژگی الکتریکی آن را تغییر می دهد تا بتواند آن را به روی کاغد انتقال دهد. سپس درام، تونر را به خود جذب کرده و چون بار مثبت دارد تونر به مناطقی از درام که از بار منفی تخلیه شده اند می چسبد و پس از آن تونر به وسیله درام بر روی کاغذ می ریزد و در انتها در قسمت فیوزینگ، تونر پخته شده و به کاغذ می چسبد و کاغذ پس از آن توسط غلطک های خروجی از دستگاه خارج می شود. بدین ترتیب تصویر مورد نظر توسط درام بر روی کاغذ حک می شود.

 

برای مطالعه بیشتر: نمایندگی پرینتر hp

 

زمان مناسب برای تعویض درام:

چنانچه در کیفیت پرینت صفحات مشکلی مشاهده می کنید، مثلا خطوط و یا نقاطی غیر عادی روی کاغذ پرینت شده مشاهده کردید، ممکن است نیاز به تعویض درام باشد. معمولا پس از هر ٣ بار شارژ کارتریج نیاز است تا درام تعویض شود اما توصیه ای که شرکت hp تعمیر دارد، این است که در هر بار تعویض کارتریج، درام هم تعویض شود و در آخر خاطر نشان می شویم که درام و تونر کارتریج گاهی از هم سوا هستند که معمولا هم جداگانه تعویض می شوند و گاهی هم بعضی از تونر کارتریج ها به همراه درام هستند که همزمان تعویض می شوند. معمولا در پرینترهای اچ پی، چاپگر های سامسونگ و پرینترهای کانن به این شکل می باشد. 

 

 

تعمیرات تخصصی پرینترهای hp

 

 

  • فیوزینگ پرینتر

علت آنکه ورق کاغذ بعد از بیرون آمدن از دستگاه پرینتر گرم است، در واقع گذشتن آن از زیر فیوزینگ است.  فیوزینگ درون دستگاه پرینتر و یا کپی قرار دارد و قابل تعویض می باشد. فیوزینگ ها در گذشته از یک لامپ گرم کننده درون هات رولر تفلون شده و پرس رولر تشکیل شده بودند، اما امروزه جای لامپ را یک المنت گرم کننده و جای هات رولر را هم فیوزر فیلم در فیوزینگ گرفته اند که کارایی آن را آسان تر و بهتر کرده اند اما پرس رولر مثل همان مدل قدیم است. 

تعمیر فیوزینگ پرینتر

 

 

- علت آتش نگرفتن کاغذ بر اثر گرمای فیوزینگ:

درام پرینتر که اندازه دقیق تونر مورد نیاز برای هر تصویر را در خود دارد، آنرا بر روی کاغذ پاشیده و پس از آن بوسیله فیوزینگ حرارت دیده و پخته شده و بر روی کاغذ حک می شوند و در آخر کاغذ به وسیله غلطک خروجی خارج می شود. اما علت آنکه کاغذ بر اثر گرمای فیوزینگ آتش نمی گیرد، در واقع سرعت است که بر اثر آن سرعت فرصتی برای ایجاد جرقه و سوختن کاغذ به وجود نمی آید. در بعضی از دستگاه های پرینتر و کپی، خود دستگاه هشدار تعویض فیوزینگ را با کد های خاصی می دهد که تعمیرکار پرینتر باید دانش کافی را درباره انها داشته باشد. همچنین اگر خطوطی را بر روی پرینت خود مشاهده کردید، می تواند نشانه ای برای تعویض فیوزینگ و یا یکی از قطعات آن باشد که بهتر است برای اطمینان با شرکت تعمیر اچ پی تماس حاصل فرمائید و از راهنمایی های کارشناسان مجرب این مجموعه استفاده نمایید

 

 

فوم رولر پرینتر چیست

 

 

  • فوم رولر پرینتر

قطعه بعدی که باز هم از قطعات اصلی پرینتر می باشد، فوم رولر است که در کارتریج دستگاه ﭘرینتر مورد استفاده قرار می گیرد. این قطعه جز لوازم مصرفی کارتریج پرینتر بوده و ﭘس از مدتی مصرف باید تعویض گردد. فوم رولر یا به تنهایی و یا با تمام اجزای کارتریج تعویض می گردد. 

 

برای مطالعه بیشتر: نمایندگی تعمیرات پرینتر hp

 

- فوم رولر چیست؟

فوم رولر یک رولر باریک به قطر ١٠-١۵ میلیمتر است، که نقش اساسی آن شارژ الکتریکی درام است. این قطعه بر روی درام قرار گرفته و بر سطح آن می چرخد تا جریان الکتریکی را انتقال سازد. اگر که درام به خوبی ﭘاک نشود و  اثرات تونر بر روی آن باقی بماند، فوم رولر نمی تواند کارش را به خوبی انجام داده و باعث ایجاد سایه برصفحه ﭘرینت شده می شود. فوم رولر اصولا طول عمری بالغ بر ٢۵٠٠٠ تا ٣۵٠٠٠ صفحه ﭘرینت را دارد و ﭘس از این مدت باید جایگزین شود. اندازه طول فوم رولر ها اکثرا یکی می باشد اما اندازه قطر آن ها بسته به اندازه درام همانطور که گفته شد، متغیر بین ١٠ تا ١۵ است. در خرید چاپگر باید به فوم رولر توجه شود. 

 

 

خرید انواع پرینتر اچ پی تعمیر

 

 

  • مگنت رولر پرینتر

مگنت رولر یکی از قطعات اصلی و مهم کارتریج در دستگاه چاپگر و همچنین دستگاه کپی می باشد. همانطور که از نامش مشخص است، خاصیت مغناطیسی داشته و به صورت استوانه مخروطی شکل می باشد که قطر آن کمتر از طول آن بوده و تا حدودی از نظر ظاهری شبیه فوم رولر است و بنابر کارایی دستگاه در اندازه های بزرگ و کوچک تر می باشد که مگنت رولر های دستگاه های فتوکپی اصولا از پرینتر بزرگتر می باشند.

تعمیرات پرینتر اچ پی تعمیر

 

- وظیفه اصلی مگنت رولر چیست؟

در واقع وظیفه اصلی مگنت رولراین است که به وسیله جریانات مغناصیسی موجود در خود، پودر تونر را به درام منتقل می کند و این حالت مغناطیسی باعث می شود که میزان مناسب تونر متناسب با طرح را به درام انتقال دهد. مگنت رولر جزء قطعات یدکی دستگاه های اداری نظیر پرینتر، کپی و سایرموارد می باشد و همانطور که پیش تر گفته شد در داخل کارتریج است و با تعویض کارتریج و یا در صورت بروز خرابی برای آن، این قطعه تعویض می گردد. چنانکه برای تعویض این قطعه نیاز به متخصص داشتید با متخصصان تعمیر چاپگر و تعمیرات تخصصی پرینترهای hp تماس بگیرید.

 

برای مطالعه بیشتر: خطای دستگاه کپی شارپ

 

لیست کارتریج های محبوب و پرفروش Canon:

 

 

برای مطالعه بیشتر: فروش پرینتر استوک

 

تماس با مشاوران اچ پی تعمیر

برای استعلام قیمت اقلام مصرفی کارتریج و پرینتر با شرکت اچ پی تعمیر تماس بگیرید. شرکت اچ پی تعمیر علاوه بر زمینه های تعمیرات پرینترهای اچ پی، تعمیر پرینتر hp در محل و تعمیر پرینتر سامسونگ در زمینه های تعمیر اسکنر hp، تعمیر اسکنر کانن، تعمیر فتوکپی شارپ، تعمیر فکس پاناسونیک و خرید پرینترهای لیزری رنگی نیز فعالیت می کند. پرینترهای اچ پی که از مرکز خرید پرینتر استوک اچ پی تعمیر تهیه می کنید، دارای شرایط ویژه ای هستند که این شرایط شامل: خدمات پس از فروش پرینترهای hp، تعمیر پرینتر اچ پی، نمایندگی تعمیر پرینترهای hp، سرویس پرینترهای hp، خدمات پس از فروش hp، تعمیرات تخصصی پرینترهای hp و شارژ پرینترهای hp در محل می باشند و در صورت نیاز به نمایندگی تعمیرات پرینتر hp، تعمیر کار پرینتر و مرکز تعمیرات پرینترهای hp می توانید با شرکت ما تماس بگیرید.

 

 

نمایندگی خرید پرینتر hp تعمیر

 

 

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha

برچسب ها :

پرینتر

تعمیر پرینتر اچ پی

تعمیر پرینتر

فروش چاپگر و پرینتر

خرید پرینتر

فروش پرینتر

پرینتر استوک

اقلام مصرفی پرینتر

کارتریج HP

کارتریچ

تعمیر پرینتر پاناسونیک

تعمیر تخصصی پرینتر

اچ پی تعمیر

تعمیر انواع پرینتر

بهترین پرینتر لیزری رنگی hp

فیوزینگ پرینتر

کارتریج پرینتر

کارتریج پرینتر hp تعمیر

درام پرینتر hp تعمیر

درام پرینتر

اقلام مصرفی پرینترها

پرینتر لیزری

دستگاه کپی

تعویض کارتریج

پرینتر های اچ پی

چاپگر های سامسونگ

پرینتر کانن

پرینترهای اچ پی

چاپگر

تعمیر پرینتر hp

تعمیر پرینتر کانن

hp تعمیر

hp tamir

شارژ کارتریج

تعویض کارتریج در محل

دستگاه پرینتر

تعمیرکار پرینتر

کارتریج

قطعات اصلی پرینتر

خرید چاپگر

دستگاه چاپگر

تعمیر تخصصی پرینتر اچ پی تعمیر

خرید انواع پرینتر اچ پی تعمیر

خرید انواع پرینتر

نمایندگی خرید پرینتر hp تعمیر

نمایندگی خرید پرینتر

اقلام مصرفی کارتریج

اقلام مصرفی کارتریج اچ پی

اقلام مصرفی کارتریج برادر

اقلام مصرفی کارتریج پرینترهای hp

اقلام مصرفی کارتریج جوهرافشان

اقلام مصرفی کارتریج چیست

اقلام مصرفی کارتریج رنگی

اقلام مصرفی کارتریج سامسونگ

اقلام مصرفی کارتریج شارپ

اقلام مصرفی کارتریج قیمت

اقلام مصرفی کارتریج قیمت مناسب

اقلام مصرفی کارتریج کانن

اقلام مصرفی کارتریج لیزری

اقلام مصرفی کارتریج های hp

اقلام مصرفی کارتریج های کانن

کارتریج‌

تعمیرات تخصصی پرینترهای hp

تعمیر اسکنر hp

تعمیر اسکنر

تعمیر اسکنر کانن

تعمیر فکس پاناسونیک

تعمیر فکس پاناسونیک در محل

تعمیر فکس

خرید پرینترهای لیزری رنگی

خرید پرینترهای لیزری

تعمیر پرینتر سامسونگ

تعمیر پرینترهای سامسونگ در محل

تعمیر پرینتر اچ پی در محل

تعمیر پرینتر اچ‌پی

تعمیر پرینتر hp در محل

تعمیرات پرینترهای اچ پی

تعمیر فتوکپی شارپ

خطای دستگاه کپی شارپ

خدمات پس از فروش پرینترهای hp

نمایندگی تعمیر پرینترهای hp

سرویس پرینترهای hp

خدمات پس از فروش hp

شارژ پرینترهای hp در محل

نمایندگی تعمیرات پرینتر hp

تعمیر کار پرینتر

مرکز تعمیرات پرینترهای hp

کارتریج Canon 725

کارتریج Canon FX10

کارتریج Canon 728

کارتریج Canon737

مرکز خرید پرینتر

سرویس پرینتر

تعمیرات تخصصی پرینتر

فروش پرینتر استوک

نمایندگی پرینتر hp

خرید پرینتر استوک