خیابان شهید مطهری ابتدای خیابان فجر پلاک ۵۵ واحد ۳

کم شدن کیفیت چاپ پرینتر عوامل زیادی دارد که باعث می شود پرینتر خروجی نامطلوبی به ما دهد. بعضی اوقات برای ما نیز این اتفاق افتاده که کیفیت چاپ چاپگرمان کاهش یابد.

کیفیت چاپ پرینتر به عنوان معیاری برای ارزیابی وضوح، دقت و جزئیاتی است که در خروجی چاپ حاصل می‌شود. این کیفیت تحت تأثیر عوامل مختلف قرار می‌گیرد که در این مقاله قرار است درباره این فاکتور ها صحبت کنیم.

 

بالا بردن کیفیت پرینتر
 
 
 

اگر پرینتر شما نیاز به تعمیر دارد می توانید از ما مشاوره رایگان بگیرید

دپارتمان مشاوره آنلاین hp تعمییر

 

مهمترین دلایل پایین آمدن کیفیت چاپ پرینتر

 

دلایل مختلفی می توانند موجب کمرنگ شدن چاپ پرینترهای مختلف شوند که مهمترین آنها از نظر کارشناسان تعمیر پرینتر شامل موارد زیر می شود:

  • کثیف بودن بخش های مختلف پرینتر مانند کارتریج، تونر، درام و هد دستگاه می تواند دلیل مهمی برای چاپ بی کیفیت پرینتر باشند. با جمع شدن گرد و غبار به مرور زمان روی بخش های مختلف پرینتر و تمیز نشدن دستگاه، این امر می تواند روی کیفیت پرینت تاثیر منفی بگذارد.

  • بهم خوردن تنظیمات پرینتر یکی از مهم ترین دلایل بی کیفیت بودن پرینت است که می تواند به شدت روی کیفیت چاپ تاثیر بگذارد. هر دستگاهی یک سری تنظیمات چاپ دارد که باید روی بهترین کیفیت و رزولوشن تنظیم شده باشد. در صورت بهم خوردن این تنظیمات، کیفیت پرینت نیز کم می شود.

  • استفاده از کاغذ های نا مناسب و بی کیفیت یکی دیگر از دلایل مهم بی کیفیت شدن پرینت است. در هر دستگاهی باید متناسب با نوع و مدل دستگاه و کاغذی که باید برای آن استفاده شود، کاغذ هایی با بالاترین کیفیت را مورد استفاده قرار داد.

  • استفاده کردن از اسناد و تصاویری که کیفیت و وضوح پایینی دارند نیز می تواند خود موجب پایین آمدن کیفیت چاپ شوند.

  • بروز مشکل در کارتریج و تونر و کاهش کیفیت آن ها، خصوصا در اثر گرمای زیاد، رطوبت و … نیز می تواند روی کیفیت چاپ اثر بگذارد. تونر های تاریخ مصرف گذشته، پایین آمدن سطح تونر و … همگی روی بی کیفیت بودن پرینت بی تاثیر نیست.

  • خرابی و بروز مشکل در درام دستگاه که خود می تواند روی عملیات پرینت تاثیر زیادی داشته باشد و آن را با مشکل مواجه سازد.

 

برای مطالعه بیشتر: تعمیر پرینتر در محل 

کارتریج چیست؟

کارتریج پرینتر مخزنی جهت رنگ ها، برای چاپ کاغذ می باشد که در دو نوع تونر و جوهر افشان در بازار موجود است. هر کارتریج از قطعاتی هم چون درام، مگنت، فوم تشکیل شده است.

 

چه زمانی نیاز به تعویض کارتریج چاپگر است؟

در واقع زمانی که متنی که می خواهید پرینت گرفته شود، کم رنگ یا ناخوانا چاپ می شود؛ نیاز به تعویض کارتریج داریم. در واقع برخی از افراد و شرکت ها در چنین مواقعی نسبت به پرکردن تونر دستگاه اقدام می کنند که شاید این اقدام هزینه کمتری در بر داشته باشد اما تعویض کارتریج عقلانی تر می باشد. در چنین مواردی کارشناس تعمیر پرینتر به محل شما اعزام شده و تعویض کارتریج را انجام می دهد.

 

---

 

شارژ کردن به معنی پر کردن مخزن کارتریج از جوهر است. شارژ کارتریج عملی تخصصی است و نیازمند دانش و آگاهی کافی می باشد. برای شارژ کارتریج می توانید با اچ پی تعمیر تماس حاصل فرمائید و سوالات خود در این زمینه را با مهندسین مربوطه مطرح کنید.
برای صرفه جویی در وقت و هزینه پیشنهاد می کنیم خدمات شارژ کارتریج در محل را انتخاب کنید. شرکت اچ پی تعمیر علاوه بر زمینه فروش کارتریج در زمینه های تعمیرات پرینترهای اچ پی، تعمیر پرینتر hp در محل و تعمیر پرینتر سامسونگ، تعمیر اسکنر hp، تعمیر اسکنر کانن، تعمیر فکس پاناسونیک و خرید پرینترهای لیزری رنگی نیز فعالیت می کند. 
 
 
 

فروش کارتریج

 

 

تعمیر پرینتر در محل---
 
 

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha