خیابان شهید مطهری ابتدای خیابان فجر پلاک ۵۵ واحد ۳

همه ما انتظار داریم پرینتری که می خریم برای مدت ها به خوبی کار کند، اما معمولاً به سرعت با کاهش کیفیت چاپ، مواجه می شویم.

 

10 مشکل رایج پرینتر که می توانید خودتان آن را برطرف کنید

وقتی یک پرینتر اداری یک کار خود را انجام نمی دهد، به راحتی احساس ناامیدی می کنید. و اگر آن دستگاه معیوب یک چاپگر چند منظوره (MFP) باشد که به عنوان اسکنر و دستگاه کپی شما نیز عمل می کند، زمان گرانبهای تجاری را از دست خواهید داد و بهره وری آسیب خواهد دید. این امر برای تسلیم شدن شما کافی است. با این حال، بسیاری از مشکلات پرینتر ها را می توان با استفاده از دانش چاپگر DIY حل کرد. برای کمک به شما در راه اندازی مجدد و راه اندازی با کمترین زمان ممکن، اچ پی تعمیر لیستی از 10 مشکل رایج دستگاه پرینتر و نحوه رفع آنها را در ادامه گردآوری کرده است.

 

1. پاسخگو نبودن پرینتر 

قبل از اینکه بیش از حد به مشکلات و راه حل های رایج پرینتر بپردازیم، ابتدا بهترین روش هایی که تکنسین های پرینت، مدیریت شده ما را دنبال می کنند، در نظر بگیرید. همیشه قبل از تلاش برای حل مشکلات رایج چاپگرها، اصول اولیه را بررسی کنید:

 

پرینتر روشن است؟

پرینتر کاغذ داره؟

آیا تمام کابل های لازم وصل شده اند؟

آیا همه اتصالات بی سیم به درستی کار می کنند؟

آیا جوهر چاپگر یا کارتریج های تونر را بررسی کرده اید؟

اینفوگرافیک چاپ مدیریت شده CTA Tall چیست؟

با پاسخ به این سؤالات، می توانید با برخی از راه حل های زیر بیشتر آشنا شوید.

 

 

2. عدم انجام وظیفه ی پرینتر 

آیا در کنترل پنل پیام های خطا دریافت می کنید یا به سادگی احساس می کنید کار پرینت شما در جایی در فضای مجازی گیر کرده است؟ در حالی که ساده‌ترین راه‌حل فشار دادن دکمه روشن/خاموش و راه‌اندازی مجدد پرینتر است، لازم است دوباره بررسی کنید که آیا تنظیمات پرینتر را درست انتخاب کرده‌اید. اگر درایور چاپگر شما ارتباط دو طرفه دارد، ممکن است حتی قبل از اینکه به پرینت گرفتن برسید و چیزی در سینی چاپ در انتظار شما نباشد، درباره مشکلی به شما هشدار داده می شود. خوشبختانه، این هشدارها اغلب به شما می گویند که مشکل پرینتر شما چیست و تاکتیک های عیب یابی را توصیه می کنند. اگر همه چیز با شکست مواجه شد، پرینتر خود را خاموش کنید، چند دقیقه صبر کنید و سپس پرینتر و برنامه نرم افزاری خود را مجددا راه اندازی کنید. در نهایت یادتان باشد نمایندگی تعمیرات پرینتر hp تعمیر، همواره آماده مشاوره دادن به شما مشتریان عزیز است.

 

برای مطالعه بیشتر: خطای دستگاه کپی شارپ

 

3. کیفیت بد کاغذ پرینت شده

ممکن است بی اهمیت به نظر برسد، اما کاغذی که روی آن پرینت می کنید می تواند تفاوت عمده ای در کیفیت نهایی پرینت شما ایجاد کند. کاغذ عکس فروخته شده توسط سازنده پرینتر شما، مشکلات کمتری نسبت به کاغذ پرینتر عمومی دارد. اما چه چیزی مهمتر است؟ مطابقت دادن تنظیمات پرینتر، با آنچه پرینت می کنید. این به معنای این است که تنظیمات کیفیت پرینت مناسب را برای صفحات چاپ شده خود انتخاب کرده اید. آیا می‌خواهید عکس‌ها را برای ارائه، پرینت کنید یا فقط یک کپی از ایمیلی است که می‌خواهید آن را بایگانی کنید؟ اگر عکس‌های باکیفیت را روی کاغذ گلاسه پرینت می‌کنید، تنظیمات کیفیت پیش‌نویس و کاغذ ساده کافی نیستند. علاوه بر این، مخلوط کردن مارک‌ها و انواع کاغذ در یک سینی پرینتر می‌تواند مشکلات پرینتر را افزایش دهد.

 

مشاوره تعمیر پرینتر در hp تعمیر

 

 

4. نامشخص بودن وضعیت امنیت پرینتر 

یکی دیگر از مشکلات پرینتر نداشتن امنین کافی است. اگر اقدامات خاصی در زمینه ی امنیت پرینتر رخ ندهد، یک هکر می تواند از پرینتر شما به عنوان درب پشتی برای نفوذ به شبکه شما استفاده کند. مهم ترین کاری که می توانید برای جلوگیری از نفوذ هکر به پرینتر خود انجام دهید، شامل: تغییر رمز عبور پیش فرض چاپگر و اطمینان از نصب آخرین به روز رسانی های امنیتی است. اگر مطمئن نیستید که چگونه این کار را انجام دهید، از مدیر فناوری اطلاعات یا ارائه دهنده خدمات چاپ مدیریت شده (MPS) بخواهید تنظیمات امنیتی شما را پیکربندی کند. آنها اطمینان حاصل می کنند که شما یک جعبه قفل دیجیتال دارید و تنظیمات امنیتی به روز دارید. آنها حتی می توانند حالت های پرینت محرمانه را برای محافظت در برابر تهدیدات داخلی بالقوه تنظیم کنند.

 

 

5. از دست دادن قابلیت اسکن پرینتر 

برای اینکه پرینتر دوباره قابلیت اسکن داشته باشد، بسته نرم افزار پرینت را دوباره راه اندازی کنید. اگر موفقیت آمیز نبود، بخش عیب یابی راهنمای کاربر را بخوانید یا به وب سایت سازنده به صورت آنلاین نگاه کنید تا مدل پرینتر خاص خود را پیدا کنید. ممکن است مشکل سخت افزاری در چاپگر وجود داشته باشد که باید تعمیر یا تعویض شود.

 

برای مطالعه بیشتر: نمایندگی پرینتر hp

 

6. گیر کردن بیش از حد کاغذ در پرینتر

در حالی که مقصر آشکار گیر کردن کاغذ، ممکن است اشیای خارجی باشد که داخل پرینتر وجود دارد، چندین مقصر کمتر شناخته شده وجود دارد از قبیل: سینی کاغذ که بیش از حد پر شده باشد یا کاغذی که به درستی وارد پرینتر نشده باشد. سعی کنید کاغذ را تا آنجایی که می توانید، عاری از هرگونه گرد و غبار کنید، دوباره کاغذ را وارد کنید. هنگامی که از کاغذ ضخیم تر استفاده می کنید، اغلب بهتر است هر ورق را به صورت دستی از طریق یک سینی بای پس، وارد چاپگر کنید.

 

تعمیر پرینتر hp تعمیر مشکلات رایج پرینترها

 

7. پرینت گرفتن آهسته پرینتر

حتی اگر پرینترهای جوهر افشان تا زمان خشک شدن جوهر، بسیار کند می شوند، ممکن است پرینترهای لیزری نیز دچار مشکلاتی گردند. همانطور که پرینت با کیفیت پیش نویس برای عکس های دقیق می تواند منجر به مشکلات بدکیفیتی پرینتر گردد، پرینت با کیفیت ارائه برای اسناد متنی سیاه و سفید ساده نیز می تواند منجر به مشکلاتی در کیفیت چاپ شود. هرچه استاندارد کیفیت پرینت کمتر باشد، سریعتر چاپ می شود. همچنین در نظر بگیرید که آیا کار چاپ شما در حالت دورو انجام می شود. در این حالت، پرینتر باید زمان بگذارد تا هر ورق کاغذ را برگرداند. اگر هدف شما سرعت است، هرچه تنظیمات چاپگر ساده تر باشد، بهتر است.

 

برای مطالعه بیشتر: تعمیر فتوکپی شارپ

 

8. هزینه ی بالای پرینت گرفتن (شارژ کارتریج)

قبل از پرداخت هزینه برای مجموعه دیگری از کارتریج های تونر، موارد زیر را در نظر بگیرید:

آیا اکثر اسناد شما می توانند با کیفیت پیش نویس، پرینت شوند؟

آیا به هر صفحه از سند یا چند صفحه از سند نیاز دارید؟

آیا کارتریج های جوهر شما واقعاً برای دستگاه شما ساخته شده اند و آیا از یک فروشنده معتبر خریداری می شوند؟

اگر جوهر شخص ثالثی را با قیمت پایین‌تر می‌خرید، در اغلب موارد دچار گرفتگی نازل‌های پرینت و کیفیت جوهر پایین‌تر که دو شکایت رایج هستند، می شوید و به ناچار مجبور به سفارش‌های مکرر جوهر می‌شوید. اطمینان از اینکه همه کارکنان از استانداردهای رایج چاپ پیروی می کنند، نیز می تواند در هزینه صرفه جویی کند. همچنین ممکن است بخواهید به سیستم مدیریت محتوای الکترونیکی بدون کاغذ (ECM) بروید که می تواند اسناد را از طریق ابر ذخیره و مسیریابی کند و به شرکت شما کمک کند تا ابتکارات سبز خود را پیش ببرد.

 

شارژ و خرید کارتریج در اچ پی تعمیر

 

 

9. مشکل عدم اتصال تلفن همراه به پرینتر 

تقریباً هر شرکت پرینتر بزرگی، برنامه ای منتشر کرده است که به شما این امکان را می دهد که دستگاه تلفن همراه خود را به پرینتر خود وصل کنید تا به صورت بی سیم چاپ را انجام دهید. پرینتر بی سیم شما حتی نیازی به اتصال Wi-Fi ندارد، فقط به یک نقطه دسترسی بی سیم نیاز دارد که به شما این امکان را می دهد که نرم افزار لازم را نصب کنید. اگر در پرینت با استفاده از تلفن همراه هوشمند مشکل دارید، به‌روزرسانی‌های برنامه و نرم‌ افزار را بررسی کنید و مطمئن شوید که با دستگاه پرینت شما سازگار هستند.

 

مشکل عدم اتصال تلفن همراه به پرینتر و راه حل آن معرفی شده توسط اچ پی تعمیر

 

برای مطالعه بیشتر: تعمیرات تخصصی پرینترهای hp

 

10. بیش از حد طول کشیدن پرینت گرفتن از طریق اتصال به wi-fi 

اگر سرعت پرینتر لیزری شما هنگام اتصال از طریق USB خوب است، اما چاپ بی سیم به طرز اسفناکی کند است، در این انتقال، داده های چاپی هستند که مقصر می باشند. سعی کنید روتر و چاپگر را به هم نزدیک کنید. اگر نزدیک‌تر کردن پرینترتان به روتر امکان‌پذیر نیست، مطمئن شوید که روتر شما برای چاپ Wi-Fi با پشتیبانی 802.11n، سیستم‌افزار به‌روز، و باند 5 گیگاهرتز و 2.4 گیگاهرتز مجهز است. تغییر به یک اتصال سیمی و سپس بازگشت به بی سیم، گاهی اوقات می تواند کارساز باشد. در نهایت، اگر هیچ یک از این تکنیک‌ها کار نمی‌کنند، یعنی عمر پرینتر شما به اتمام رسیده است، به فکر بستن قرارداد خدمات با جایگزین بعدی خود باشید. دانستن چگونگی رفع مشکلات چاپگر گاهی اوقات مستلزم این است که بدانید با چه کسی باید تماس بگیرید. تماس با متخصصی که از قبل با دستگاه شما آشنا است، در دراز مدت باعث صرفه جویی در وقت و ناامیدی شما می شود. شرکت اچ پی تعمیر علاوه بر زمینه های تعمیرات پرینترهای اچ پی، تعمیر پرینتر hp در محل و تعمیر پرینتر سامسونگ در زمینه های تعمیر اسکنر hp، تعمیر اسکنر کانن، تعمیر فکس پاناسونیک و خرید پرینترهای لیزری رنگی نیز فعالیت می کند. 

 

برای مطالعه بیشتر: خرید پرینتر استوک

 

خرید پرینتر 

پرینترهای اچ پی که از مرکز خرید پرینتر اچ پی تعمیر تهیه می کنید، دارای شرایط ویژه ای هستند که این شرایط شامل: خدمات پس از فروش پرینترهای hp، تعمیر پرینتر اچ پی، نمایندگی تعمیر پرینترهای hp، سرویس پرینترهای hp، خدمات پس از فروش hp، تعمیرات تخصصی پرینترهای hp و شارژ پرینترهای hp در محل می باشند و در صورت نیاز به نمایندگی تعمیرات پرینتر hp، تعمیر کار پرینتر و مرکز تعمیرات پرینترهای hp می توانید با شرکت ما تماس بگیرید.

 

تعمیرات تخصصی پرینترهای hp

 

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha

برچسب ها :

hp تعمیر

tamir hp

اچ پی تعمیر

تعمیر پرینتر اچ پی

کیفیت بد کاغذ پرینت شده

نامشخص بودن وضعیت امنیت پرینتر

از دست دادن قابلیت اسکن پرینتر

گیر کردن بیش از حد کاغذ در پرینتر

پرینت کردن کند پرینتر

عدم انجام وظیفه ی پرینتر

هزینه ی بالای پرینت گرفتن

مشکل عدم اتصال تلفن همراه به پرینتر

پرینتر

چاپگر

10 مشکل رایج پرینتر

10 مشکل رایج چاپگر

مشکلات رایج پرینتر

مشکلات رایج پرینترها

مشکلات رایج پرینترها جهان

مشکلات رایج پرینترها چیست

مشکلات رایج پرینترها چيست

مشکلات رایج پرینترها چیه

مشکلات رایج پرینترها در جهان

مشکلات رایج پرینترها لیست

پاسخ گو نبودن پرینتر

مشکلات و راه حل های رایج پرینتر

مشکلات بدکیفیتی پرینتر

مشکلات چاپگر

مشکل سخت افزاری در چاپگر

مشکلات پرینتر

پاسخگو نبودن پرینتر

دستگاه پرینتر

نمایندگی تعمیرات پرینتر hp تعمیر

نمایندگی تعمیرات پرینتر

نمایندگی تعمیرات پرینتر hp

تعمیر اسکنر hp

تعمیر اسکنر

تعمیر فکس پاناسونیک

تعمیر فکس پاناسونیک در محل

تعمیر فکس

تعمیر اسکنر کانن

خرید پرینترهای لیزری رنگی

خرید پرینترهای لیزری

تعمیر پرینتر

تعمیر پرینتر hp

تعمیر پرینتر اچ پی در تهران

تعمیر پرینترهای سامسونگ در محل

تعمیر پرینتر سامسونگ

تعمیرات تخصصی پرینترهای hp

تعمیرات تخصصی پرینتر

تعمیر پرینتر hp در محل

تعمیرات پرینترهای اچ پی

شارژ کارتریج

پرینتر لیزری

کارتریج‌

خطای دستگاه کپی شارپ

تعمیر فتوکپی شارپ

خرید پرینتر

خدمات پس از فروش پرینترهای hp

نمایندگی تعمیر پرینترهای hp

سرویس پرینترهای hp

خدمات پس از فروش hp

شارژ پرینترهای hp در محل

تعمیر کار پرینتر

مرکز تعمیرات پرینترهای hp

مرکز خرید پرینتر

خرید پرینتر استوک

نمایندگی پرینتر hp